همراه اول
2. ارديبهشت 1395 - 10:07   |   کد مطلب: 27090
قول حمایت مدیرکل ورزش و جوانان همدان از هیات دوچرخه سواری استان
مدير كل ورزش و جوانان همدان گفت: رشته دوچرخه سواري از ورزش هاي موفق اين استان است و جزو شانس هاي كسب المپيك محسوب مي شود.

به گزارش همدان ورزش؛ رسول منعم در نشست با اعضاي هيات دوچرخه سواري استان همدان اظهار كرد: بهنام آرين جزو اميدهاي ورزش همدان براي كسب سهميه المپيك به شمار مي رود.
وي در ادامه با تاكيد بر حمايت دستگاه ورزش استان همدان از هيات هاي فعال و موفق در عرصه مدال آوري گفت: تمامي ورزشكاراني كه از شانس حضور در المپيك برخوردار هستند كمك هزينه ماهيانه در نظر گرفته ايم كه از سال گذشته تاكنون به آنها پرداخت مي شود.
منعم به حضور رشته هاي موفق در ليگ هاي كشوري تاكيد كرد و گفت: حداقل 15 ميليارد ريال اعتبار براي حضور موفق رشته هاي مختلف ورزشي در ليگ هاي مهم كشوري نياز داريم و سازمان برنامه و بودجه استان قول تخصيص اعتبار لازم را داده است.
وي با قدرداني از تلاش اعضاي هيات دوچرخه سواري همدان گفت: در حد معمول و توان دستگاه ورزش نسبت به رفع نيازهاي مالي اين هيات اقدام مي كنيم.
رئيس هيات دوچرخه سواري استان همدان نيز در اين نشست گفت: به دليل تنگناهاي مالي و عدم برخورداري از باشگاه دوچرخه سواري، امسال نمي توانيم در ليگ هاي برتر حضور داشته باشيم.
علي ثقفي افزود: در سال گذشته هزينه هاي زيادي صرف تيمداري در ليگ هاي برتر كشور شد در حاليكه وظيفه هيات سياستگذاري و حضور در مسابقات قهرماني كشور است و حضور در ليگ هاي كشوري وظيفه باشگاه ها مي باشد.
وي بيان داشت: نبود باشگاه و محدوديت هيات دوچرخه سواري در اعتبارات مالي سبب شده تا نخبه هاي اين استان براي تامين نيازهاي مالي خود با تيم هاي باشگاهي ساير استان ها قرارداد منعقد كنند و هيات همدان فقط در سازندگي و پرورش استعدادها نقش ايفا مي كند و حاصل دسترنج مربيان پس از اولين قهرماني به ساير استان ها مهاجرت مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: سال قبل هفت تيم در ليگ برتر داشتيم كه هر كدام چندين مرحله به مسابقات اعزام شدند و هزينه هاي زيادي بابت اسكان، اغذيه و ساير موارد از حساب هيات پرداخت شد.
وي با تاكيد بر ترويج و توسعه رشته دوچرخه سواري در سطح جامعه گفت: همگاني شدن رشته دوچرخه سواري يكي از مهمترين برنامه هاي هيات به شمار مي رود و طي دو سال اخير همايش هاي مختلفي در اين زمينه برگزار شد اما نياز است در راستاي توسعه و افزايش همايش ها، از كمك هاي مالي دستگاه ورزش نيز برخوردار باشيم تا بتوانيم در مناسبت هاي مختلف برنامه دوچرخه سواري همگاني داشته باشيم.
ثقفي افزود: ركابزني بانوان در سطح خيابان هاي كم رفت و آمد با نظارت هيات دوچرخه سواري در پيشرفت آنها در ميادين ملي بسيار موثر است.
رئيس هيات دوچرخه سواري شهرستان همدان نيز گفت: هيات دوچرخه سواري در عرصه همگاني و قهرماني فعاليت چشمگيري دارد و در بخش همگاني براساس رسالتي كه برعهده داريم، در ترويج اين ورزش در جامعه تلاش لازم را داريم.
وحيد شانيان افزود: در بخش حرفه اي و قهرماني نيز داراي سوابق ارزنده اي هستيم كه نشان از پتانسيل بالاي ورزش دوچرخه سواري در استان دارد.
وي بيان كرد: با وجود موفقيت هاي به دست آمده اما در بخش پيست همچنان با كمبود تجهيزات مواجه هستيم و اين مساله باعث شده در اين بخش از رقابت ها موفق نباشيم.
وي خاطرنشان كرد: دوچرخه هاي بخش پيست موجود در هيات فرسوده شده اند ضمن اينكه يكي از معضلات ما در مسابقات نبود طوقه صفحه دوچرخه سواري است كه اميدوارم با تامين منابع مالي نسبت به خريد آن اقدام شود.
شانيان افزود: براي تامين تجهيزات اوليه حداقل به 100 ميليون ريال اعتبار نياز داريم و انتظار مي رود دستگاه ورزش استان همدان نسبت به تامين اين نياز مالي دوچرخه سواران پيگيري لازم را داشته باشد.
هم اكنون 140 دوچرخه سوار به صورت مستمر و حرفه اي در سطح استان همدان فعاليت دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار