همراه اول
8. ارديبهشت 1395 - 9:50   |   کد مطلب: 27116
رییس هیات ورزش های همگانی تاکید کرد:
بیمه ورزشی مجوز ورود به فعالیت در ورزش های همگانی
بیمه ورزشی مجوز ورود به فعالیت در ورزش های همگانی
مشاور عالی فدراسیون و رییس هیات ورزش های همگانی همدان گفت: بیمه ورزشی مجوز ورود ورزشکاران به فعالیت در ورزش های همگانی است و در غیر اینصورت مسوولیت هرگونه حادثه برعهده شخص مسوول یا مربی خواهد بود و هیات هیچ مسوولیتی قبول نمی کند.

به گزارش همدان ورزش؛ هادی سبزواری در نشست هم اندیشی با روسای هیات های ورزش همگانی شهرستان ها، مربیان، پیشکسوتان، قهرمانان و مسوولان کمیته های تحت پوشش هیات ورزش های همگانی استان همدان افزود: وزارت ورزش و جوانان کشور کارت بیمه را ملاک آمار ورزشکاران هر استان می داند و از آنجا که بیمه ورزشی اجباری است، هیچ یک از مربیان نمی توانند ورزشکاران فاقد بیمه ورزشی را پذیرش کنند.
وی اظهار داشت: اگر برای آن دسته از ورزشکارانی که در اخذ بیمه ورزشی کوتاهی کرده و مربیان نیز این مهم را نادیده گرفته اند، اتفاقی روی دهد مسوولیت آن برعهده رییس هیات ورزش های همگانی استان مربوطه است.
سبزواری بیان داشت: ورزشکاری که نتواند هشت هزار تومان جهت صدور کارت بیمه ورزشی پرداخت کند نباید در بدنه ورزش همگانی فعالیت کند.
وی اضافه کرد: بیمه ورزشی در واقع پشتوانه ای برای جبران آسیب دیدگی و اتفاقات در حین ورزش است و افرادی که نمی توانند با پرداخت چند هزار تومان نسبت به بیمه ورزشی خود اقدام کنند بهتر است به ورزش نپردازند.
سبزواری بیان داشت: حتی در صورت کوتاهی مربیان و مدیران باشگاه ها نسبت به ضرورت بیمه ورزشی افراد فعال در ورزش های همگانی، مسوولیت هرگونه حادثه برعهده شخص آنها خواهد بود.
رییس هیات ورزش های همگانی استان همدان خاطرنشان کرد: فعالیت در محیط ورزشی افراد فاقد بیمه ورزشی تخلف محسوب می شود و در صورت بروز حادثه، هیات ورزش های همگانی هیچ مسوولیتی را قبول نمی کند.
سبزواری در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه محوری کمیته های تحت پوشش هیات ورزش های همگانی همدان گفت: انتظار می رود کمیته های زیرمجموعه برنامه محور عمل کنند و ضمن تدوین تقویم سالیانه، نسبت به برگزاری همایش ها و مسابقات در سطح ملی تلاش لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: بی برنامگی و بی هدف بودن فعالیت ها نمی تواند در توسعه رشته های همگانی اثربخش باشد و انتظار داری ضمن همفکری و تعامل لازم با انجمن های زیرمجموعه فدراسیون همگانی، نسبت به برگزاری بهتر برنامه ها اقدام شود.
رییس هیات ورزش های همگانی همدان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان جایگاه خوبی در سطح کشور دارد و این موفقیت حاصل تلاش تمامی اعضای هیات در استان و شهرستان ها، مسوولان و نواب کمیته ها، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش همگانی است.
وی با اشاره به اینکه بدون چشم داشت مالی نزدیک به هشت سال ریاست هیات ورزش های همگانی همدان را برعهده دارد، گفت: در حالیکه فدراسیون حقوق روسای هیات های استانی را مصوب کرده است اما ترجیح می دهم رایگان در خدمت جامعه ورزش همگانی باشم و چشم داشت مالی ندارم.
وی افزود: هدف ما ثبت اقدامات ماندگار در توسعه ورزش های همگانی است تا آیندگان از آن به عنوان یادگاری نگهداری کنند.
وی تاکید کرد: در سال جاری باید با برنامه ریزی بهتر، ابتکار عمل و نوآوری در شیوه اجرایی و فعالیت ها در رشته های همگانی بتوانیم تحول و تغییرات بهتری را نسبت به سال های قبل ایجاد کنیم و این مهم نیاز به همت و تلاش تمامی دست اندرکاران دارد.
وی افزود: ورزش های همگانی نباید متکی به شخص باشد بلکه نیاز است همه دست اندرکاران به نوعی با مدیریت بهتر، برنامه ریزی مدون و فعالیت اثربخش در این هیات کارساز باشند.
وی خواستار تعامل و همفکری بیشتر اعضای هیات ورزش های همگانی استان و شهرستان ها و کمیته های زیرمجموعه شد و افزود: برگزاری منظم نشست ها می تواند در بهبودی و روند روبه رشد اهداف و برنامه های ورزش همگانی موثر باشد.
وی خواستار اطلاع رسانی به موقع کمیته های زیرمجموعه ورزش های همگانی شد و افزود: تلاش و زحمات کمیته های زیرمجموعه باید در رسانه ها انعکاس یابد تا بتوان نسبت به آگاهی جامعه و مسوولان نسبت به فعالیت های انجام شده بیشتر عمل کرد.
نایب رییس هیات ورزش های همگانی در بخش بانوان نیز خواستار ارایه آمار و اطلاعات کمیته های زیرمجموعه هیات شد و افزود: کمیته ها ظرف روزهای آینده نسبت به ارایه جامعه آماری و برنامه های خود اقدام کنند.
مریم روحی افزود: انتظار داریم کمیته های زیرمجموعه ورزش همگانی تعامل بهتری با هیات داشته باشند و همسو با اهداف و رویکردهای تعیین شده گام بردارند.
وی با تاکید بر بهره مندی از مربیان مجرب و با دانش در رشته های زیرمجموعه هیات ورزش های همگانی گفت: روسا و نواب کمیته ها ضمن توجه به استفاده از مربیان باتجربه، نسبت به کیفی سازی آموزش ها اقدام کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار