همراه اول
20. ارديبهشت 1395 - 20:50   |   کد مطلب: 27199
سنگ تمام اهالی ورزش همدان در گرامیداشت شهید شمسی‌پور + تصاویر
اهالی ورزش استان همدان در سوگ شهادت سردار شهید علیرضا شمسی‌پور سوختند و برای زنده‌ نگه داشتن نام و خاطره این شهید ورزشکار سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها از هر نقطه از شهرهای کشورمان خبر شهادت و بازگشت مدافعان حرم در تابوت‌های منقش به پرچم مقدس کشورمان به گوش می‌رسد.

شهر دارالمؤمنین همدان هم که با تقدیم بیش‌از 8 هزار شهید از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همیشه در ایثارگری، زبانزد بوده در هفته گذشته حال و هوای کربلایی به خود گرفت.

یکی دیگر از سرداران این دیار در حین عملیات تفحص آسمانی شد و به جمع رفقای شهیدش پیوست، آری... شهید علیرضا شمسی‌پور!

شهید شمسی‌پور نامی بود که تمثال‌های او خیلی زود در سطح شهر همدان قد علم کرد و شهر به احترام او تمام‎‎قد ایستاد.

هر چند که سردار شهید شمسی‌پور افتخار پوشیدن لباس سبز سپاه پاسداران را داشت و در این لباس به مقام بازنشستگی نایل شده اما دست از کار نکشیده بود و همزمان در سوریه به عنوان مدافع حرم و در کشور عراق هم به منظور تفحص شهدای گمنام تلاش مضاعفی داشت.

اما همدانی‌ها تنها شهید شمسی‌پور را به عنوان یک پاسدار نمی‌شناختند؛ «علی آقا» برای ورزشی‌های همدانی حکم یک مربی، یک رئیس هیأت کوشا و فعال، یک ورزشکار بااخلاق و نمونه داشت که با رفتنش چشم بسیاری از اهالی ورزش استان در رشته‌های مختلف را بارانی کرد.

با انتشار خبر شهادت این مربی نمونه بسیاری از هیأت‌های ورزشی، باشگاه‌ها و اهالی ورزش برای برگزاری وداع باشکوه و به تبع آن حضور گسترده در مراسم تشییع و تدفین «علی آقا» دست به کار شدند.

روز استقبال از پیکر مطهر شهید شمسی‌پور، دوچرخه‌سواران استان با خاطرات زیادی از رئیس اسبق هیأت دوچرخه‌سواری همدان با در دست داشتن عکس این شهید گرانقدر به میدان عاشورای همدان رفتند تا همه بدانند ورزشکاران قدرشناس مربیان با اخلاق خود بوده و خواهند بود.

به همت اداره‌کل ورزش و جوانان استان و با مشارکت هیأت‌های ورزشی مراسم باشکوهی تدارک شده بود تا پیکر مطهر شهید شمسی‌پور در ورزشگاه شهدای قدس حاضر شود.

اهالی ورزش همدان ضمن وداع با پیکر این شهید مراسم سینه‌زنی برپا کردند و با فریادهای «حسین(ع) حسین(ع)» این مربی بااخلاق ورزش همدان را بدرقه کردند.

در این مراسم باشکوه فوتبالی‌ها اسبق و موسپید، دوچرخه‌سواران، دوومیدانی‌کاران و تیراندازان و هیأت‌های رزمی به خصوص جودوکاران حضور پررنگی داشتند تا به همه بگویند؛ ورزشکاران قدرشناس شهدا هستند و اخلاق و منش ورزشی هنوز در بین اهالی ورزش زنده است.

در مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار باز هم شاهد حضور چشمگیر و پررنگ اهالی ورزش بودیم تا در آخرین لحظات در کنار مزار «علی آقا» تسلای خانواده‎اش باشند.

امروز دوشنبه مراسم هفتمین روز شهادت سردار علیرضا شمسی‌پور به میزبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در مسجد مهدیه همدان برگزار شد که باز هم پای ثابت تشکیل این مراسم ورزشکاران و اهالی ورزش این خطه بودند تا یاد و خاطره شهید سرافراز جامعه ورزش همدان را زنده نگه دارند.

حضور ورزشکاران رشته‌های رزمی با لباس‌های متحدالشکل و آویختن شال مشکی بر دوش و خیر مقدم به شرکت‌کنندگان در این مراسم نشانگر ادای احترام ورزشی‌های به مربی شهید خود بود.

به طور حتم این پایان کار نبوده و نیست؛ ورزشی‌های همدان برنامه‌های دیگر در دست اجرا دارند تا با برگزاری آن قدردان زحمات این مربی بااخلاق ورزش استان باشند.

در این زمینه تیم رسانه و ورزش همدان متشکل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان اعلام آمادگی کرده تا با برگزاری مسابقه فوتبال با حضور خانواده سردار شهید شمسی‌پور دین خود را به این شهید والامقام ادا کنند.

سرپرست تیم رسانه و ورزش استان همدان در این باره گفت: شهید شمسی‌پور به لحاظ فعالیت‎هایی که در گذشته در ورزش انجام دادند دین بزرگی بر گردن ما دارند.

فرشید گل‌محمدی افزود: تیم رسانه و ورزش همدان اعلام آمادگی کرده تا در یک مراسم باشکوه و برگزاری یک مسابقه دوستانه فوتبال یاد و نام شهید شمسی‌پور را زنده کند و در حاشیه آن از خانواده این شهید تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

وی یادآور شد: بعد از برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت این شهید بزرگوار، مقدمات برگزاری این مسابقه و مراسم انجام شده و زمان و مکان آن از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

ورزشی‌نویسان استان با حضور در مراسم هفتم شهید شمسی‌پور با این جمله که «علی‌آقا سلام ما را به ارباب بی‌کفن‌مان برسان...»، استمرار راه این شهید والامقام را فریاد زدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار