همراه اول
21. ارديبهشت 1395 - 9:53   |   کد مطلب: 27204
با احتمال منتفی شدن سفر به عربستان هزینه های حج را به ازدواج جوانان اختصاص دهید
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان: با توجه به عدم همکاری کشور عربستان و تصمیم دولت و مجلس جهت منتفی شدن احتمالی سفر حج بهتر است حجاج عزیز در اقدامی خیر خواهانه هزینه های سفر حج را به ازدواج جوانان عزیز ایران اسلامی اختصاص دهند.

به گزارش همدان ورزش؛ معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با توجه به عدم همکاری کشور عربستان و تصمیم دولت و مجلس جهت منتفی شدن احتمالی سفر حج بهتر است حجاج عزیز در اقدامی خیر خواهانه هزینه های سفر حج را به ازدواج جوانان عزیز ایران اسلامی اختصاص دهند.
اسدالله ربانی مهر گفت: متأسفانه در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشور که کمتر مورد توجه قرار می گیرد موضوع ازدواج جوانان است و روز به روز ازدواج کاهش و طلاق افزایش پیدا می کند و این در حالی است که خانواده اساس و بنیان جامعه است.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: مشکلات ازدواج در دو بخش فرهنگی و اقتصاد است و کمک به امر ازدواج اقدامی حسنه و بسیار پسندیده لست که از همه مردم بالاخص حجاج انتظار داریم که در این زمینه ورود پیدا کنند و هزینه های سفر حج را با توجه به منتفی شدن آن به زوج های جوان اختصاص دهند. 
ربانی مهر گفت حجاج افراد نیکوکار و خیری هستند که هر ساله کمک بسیار یادی به امر خیر ازدواج جوانان می کنند و کارهای عام المنفعه زیادی انجام می دهند که به نظر می رسد بهتر است امر خیر ازدواج برای آنها در اولویت باشد. 
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: سفر حج یک سفر معنوی بسیار پر برکت که باید انجام شود و بی شک انجام فریضه حج برای مسلمانان از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است اما به نظر علما و مسئولان و رهبر انقلاب اسلامی انجام سفر حج باید با عزت همراه باشد و شاید تعطیلی یک ساله و موقت این سفر معنوی علیرغم میل باطنی کشور ایران اما می تواند تنبیه جدی برای کشور عربستان باشد که این روزها میزبان خوبی برای خانه خدا و حرمین شریفین نیست و این تعطیلی موقت می تواند جواب محکمی به این کشور باشد. 
ربانی مهر در پایان از حجاج سراسر کشور بالاخص حجاج دلسوز و انقلابی همدان خواست که در صورت تعطیل شدن احتمالی سفر حج هزینه های آن را در صورت تمایل در جهت کمک به ازدواج جوانان اختصاص می دهند. لازم به ذکر است بر اساس منابع غیر رسمی هر سال کشور عربستان از حجاج ایرانی 1500 تا 2000میلیارد تومان درآمد کسب می کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار