همراه اول
21. ارديبهشت 1395 - 9:57   |   کد مطلب: 27205
اعمال عبادی ما با خون شهدا مقایسه خواهد شد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اعمال عبادی ما با خون شهدا مقایسه خواهد شد، اظهار کرد: باید مراقب اعمال خود باشیم چراکه باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

به گزارش همدان ورزش؛  سید حمید میرباقری در مراسم هفتمین روز از شهادت سردار علیرضا شمسی‌پور با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: عده‌ای با هجمه در فضای مجازی و عمومی جامعه می‌خواستند این طور القا کنند که مدافعان حرم برای پول می‌جنگند!

وی با بیان اینکه این هجمه با آگاهی مردمی خنثی شد، گفت: مردم آگاهانه متوجه بودند که مدافعان حرم برای اعتقاد خود به جنگ با دشمن می‎روند وگرنه انسان پس از مرگ چه نیازی به مال و اموال دنیا دارد؟

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سؤال که چرا خون شهدا قداست دارد؟ گفت: خون شهدا برای رضای خدا ریخته شده است و کسی که در راه رضای خدا خون بدهد از برترین افراد است.

وی با اشاره به اینکه اعمال عبادی ما با خون شهدا مقایسه خواهد شد، اظهار کرد: باید مراقب اعمال خود باشیم چراکه باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

میرباقری با اشاره به تأثیر بالای امور تربیتی در جامعه، شهدا را تربیت‎یافتگان مکتب اسلام دانست و گفت: اهمیت تربیت تا حدی است که یک طلبه جوان می‌تواند در دل یک روستا یک مرجع تقلید پرورش دهد.

وی تصریح کرد: حال اگر از معلم، طلبه و یا سخنرانی که در هر جایی از ایران در حال کار تربیتی است پرسیده شود، ایجاد این شرایط برای آموزش را مدیون کیست؟ می‌گوید «خون شهدا».

وی اظهار کرد: اگر این شهدا در سوریه و عراق در مقابل دشمنان نمی‌ایستادند امروز ما باید درون شهرها با آنها درگیر می‌شدیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خون سردار همدانی‌ها و شمسی‌پورهاست که نمی‌گذارد موشک‎های دشمن آسایش ما را سلب کند.

وی خطاب به جامعه به ویژه مسؤولان گفت: کسانی که در اتاق خود راحت نشسته‌اید، بدانید که این آرامش و آسایش را مدیون خون شهدا هستید.

میرباقری در ادامه با طرح این سؤال که چرا بعضی‌ها متوجه نمی‌شوند اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما نمی‌توانستیم آسوده سرمان را بر روی بالش بگذاریم؟ افزود: شهدا مایه خیر و برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا شمع محفل بشریت هستند، اظهار کرد: شهدا، فانوس و شمعی هستند که از خود مایه می‎گذارند، می‌سوزند و آب می‎شوند تا ما راه را پیدا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: شهدا آب نمی‌شوند که جوانی پس از گرفتن فوق لیسانس از کشور برود و دیگر برنگردد، آب نمی‌شوند که روسری دختری عقب برود، آب نمی‌شوند که بعضی‎ها بگویند چرا ما به حزب‎الله کمک می‎کنیم؟ آب نمی‌شوند که برخی بگویند ما نیازی به ولایت فقیه نداریم!

وی با ابراز خرسندی از وجود فرهنگ جهاد و شهادت در استان همدان، خطاب به والدین گفت: اگر می‌خواهید فرزندانتان در راه شهدا باشند، باید پاکدامن باشید و به لقمه حلال اهمیت دهید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار