همراه اول
16. شهريور 1397 - 12:16   |   کد مطلب: 27254
۷ میان وعده سالم برای افزایش وزن
اگر هدف شما بجای کاهش وزن، افزایش وزن است، باید اینکار را از طریق خوردن میان وعده‌های سالم انجام دهید. برای آنکه مطمئن شوید وزن مورد نظرتان را اضافه می‌کنید، از مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌های سالم اشباع نشده هستند.

 اگر کالری‌هایتان را شمارش می‌کنید، مطمئن شوید که کالری مصرفی‌تان، بیشتر از مقدار توصیه شده برای شخص شما باشد. شما خیلی زود متوجه خواهید شد که وزنتان بطور سالم، افزایش می‌‌یابد.

علاوه بر انتخاب انواع و مقادیر مناسب مواد غذایی برای میان وعده، این کار به تغییر عادات غذایی شما نیز کمک خواهد کرد. از مقدار زیادی روغن زیتون، روغن کانولا یا کره بادام زمینی در غذایتان استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که نوشیدنی‌های شما حاوی قندهای سالم افزایش دهنده‌ی وزن نیز هستند. بجای خوردن سه وعده غذایی کامل، مطمئن شوید که بین آنها از میان وعده استفاده می‌کنید. در زیر ۷ ایده برای میان وعده‌های سالم در اختیارتان قرار می‌دهیم که می‌توانید برای افزایش وزن از آنها استفاده کنید:

۱. آجیل و دانه‌ها

آجیل‌ها به تنهایی، میان وعده‌های سالمی برای عضله سازی هستند. آنها سرشار از چربی‌های غیر اشباع و حتی حاوی پروتئین و کالری سالم می‌باشند. شما برای یک استراتژی بهتر افزایش وزن می‌توانید با مقداری کره بادام زمینی، میان وعده‌تان را خوشمزه‌تر کنید. از دانه‌های کتان، دانه‌های آفتابگردان، بادام، پسته و سایر آجیل‌ها و دانه‌ها غافل نشوید.

۲. ماهی تن

ماهی تن، مدت‌هاست که مورد علاقه طرفداران تناسب اندام است. برخی این چنین استدلال می‌کنند که ماهی تن بعلت محتوای چربی کمی که دارد، برای کاهش وزن ایده آل است، اما مقدار بالای پروتئین و کالری‌های سالم آن، ماهی تن را به یک میان وعده عالی برای کسانی که تمایل به افزایش وزن دارند تبدیل می‌کند.

۳. محصولات لبنی پر چرب

بجای محصولات بدون چربی و کم چرب، محصولات لبنی کامل و پرچرب را انتخاب کنید. آنها غنی از پروتئین و چربی هستند که به شما کمک خواهند کرد به سرعت وزنتان را افزایش دهید. با خیال راحت، مقداری پنیر پرچرب مانند پنیر سوئیسی و چدار به اسنک‌ها و ساندویچ‌هایتان اضافه کنید. ماست را هم فراموش نکنید، زیرا حاوی برخی مواد لبنی سالم افزایش دهنده وزن است.


۴. کراکر و نان شیرینی

شما نباید روی نان‌های سفید و وعده‌های غذای پرکربوهیدرات تمرکز کنید. کراکرها و نان‌های شیرینی که از گندم کامل، سبوس و کنجد ساخته شده‌اند، می‌توانند به شما کمک کنند که چند کیلو وزن اضافه کنید. از مقدار زیادی کره بادام زمینی، مربا، مارگارین یا عسل برای افزایش میزان کالری‌ها و پروتئین‌ها استفاده کنید.

۵. غلات

ممکن است تعجب کنید که غلات در واقع حاوی مقداری کالری سالم هستند. افرادی که به سلامتشان اهمیت می‌دهند، همیشه سعی می‌کنند غلات را در رژیم غذایی روزانه شان جای دهند، اما غلات برای کسانی که به دنبال افزایش وزن می‌باشند نیز اسنکهای ایده آلی هستند. شما می‌توانید غلات‌های سالم‌تر را انتخاب کنید و از غلات یخ زده و پف دار استفاده نکنید.

از مقدار مناسبی گرانولا، جو دوسر و موسلی استفاده کنید. مقداری کشمش و میوه اضافه کنید و آن را در شیر پر چرب بخیسانید. با این کار، یک میان وعده سالم و پر کالری خواهید داشت.

۶. میوه‌ها و سبزیجات

حتی اگر استفاده از میوه‌ها بعنوان میان وعده و خوردن سالاد، مورد علاقه افراد رژیمی باشد، اما کسانی که می‌خواهند وزن اضافه کنند نیز نباید میوه‌ها و سبزیجات را کنار بگذارند. آنها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و قندهای سالمی هستند که قطعا می‌توانند به شما کمک کنند چند کیلو بالا بروید. مصرف میوه‌های خشک بعنوان میان وعده توصیه می‌شود، بنابراین از آلوی خشک، کشمش و امثال آنها استفاده کنید.

۷. تنقلات مرسوم

این مزیتی است که افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، نسبت به افراد رژیمی دارند. آنها مجازند از تنقلات مرسوم استفاده کنند. این اسنک‌های کربوهیدراتی و پر کالری را به میزان کم مصرف کنید زیرا وقتی در مقادیر زیاد مصرف شوند، دیگر برایتان سالم نخواهند بود. اما این افزایش کالری، قطعا به شما کمک خواهد کرد که به هدفتان برسید. شکلات‌های تیره و چیپس‌های سیب زمینی پخته، نباید از لیست اسنکهای شما حذف شوند. چوب‌های شور نیز همیشه اسنک‌های خوبی بحساب می‌آیند.

 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار