همراه اول
5. فروردين 1397 - 12:26   |   کد مطلب: 27255
اگر شما با پیدا کردن راه‌هایی برای موثر کردن تمرینتان آشنا هستید، پس احتمالا در مورد پوشاندن بدن با پلاستیک یا پوشیدن لباس‌های پلاسیکی هم شنیده‌اید. این رفتار، معمولا توسط افرادی به قصد اینکه کالری بیشتری بسوزانند سر می‌زند.

همانطور که از حتما تا بحال فهمیده‌اید، یک لباس پلاستیکی، شبیه لباس‌های ورزشی معمولی است، اما جنس آن از پلاستیک است. برخلاف لباس‌های ورزشی معمولی که از پارچه قابل تنفس ساخته شده‌اند که رطوبت بدن را جذب می‌کند، هدف لباس‌های ورزشی پلاستیکی، یا هدف از پوشاندن بدن با پلاستیک، این است که تعریق افزایش یابد تا نتایج بهتری از تمرینات حاصل گردد. اما آیا واقعا مفید هستند یا چیزی بجز یک حیله‌ی محض نیست؟

برای تعیین اینکه آیا پوشاندن بدن با پلاستیک واقعا موثر است یا نه، باید بدانید که وقتی در شرایط عادی ورزش می‌کنید، چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد. هنگامیکه ورزش می‌کنید، بدن شما برای تولید انرژی، چربی‌های ذخیره شده را تجزیه می‌کند. هنگامیکه بدن چربی می‌سوزاند، دمای مرکز بدن شما شروع به بالا رفتن می‌کند. سپس برای متعادل کردن دمای افزایش یافته، مغز، بدن را تحریک می‌کند که عرق کند و با پراکنده شدن عرق توسط هوا هم، بدن خنک می‌شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار