همراه اول
28. ارديبهشت 1395 - 12:23   |   کد مطلب: 27282
اجرای 32برنامه جشن وجشنواره حضرت علی اکبردرهمدان /همدان سومین استان کشور در حوزه سازمان‌های مردم‌نهادجوانان
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: 7 هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند که مقرر شد تا خردادماه مبلغ پرداختی در این زمینه از 61 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان برسد.

به گزارش همدان ورزش؛ اسد‌الله ربانی‌مهر در جمع اهالی رسانه با اشاره به دو برنامه شاخص در هفته جوان، اظهار کرد: 32 برنامه و جشن از فردا همزمان با آغاز هفته جوان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی در هفت نقطه شهر همدان برگزار خواهد شد.
وی به برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) اشاره کرد و گفت: این جشنواره 29 اردیبهشت‌ماه با تقدیر از 14 جوان نخبه در زمینه کارآفرینی، قرآنی و سایر حوزه‌ها و تقدیر از یک زوج جوان نمونه برگزار می‌شود.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: 28 اردیبهشت‌ماه نیز «همایش اخلاق در ورزش» در باغ موزه دفاع مقدس با تقدیر از 50 فعال فرهنگی و ورزشی و بازیکنان و مربیان اخلاق انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در همدان سعی شده برنامه‌های فرهنگی در حوزه جوانان مورد توجه قرار گیرد، افزود: در هفته جوان استفاده از فضاهای فرهنگی و توریستی اعم از غار علیصدر، پیست اسکی، تله‌کابین و سورتمه ریلی با 50 درصد تخفیف و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس به طور رایگان برای جوانان فراهم است.

 

برپایی «جشن بزرگ ازدواج» در استان

ربانی‌مهر برپایی «جشن بزرگ ازدواج» در استان را مطرح کرد و ادامه داد: مراحل ثبت نام آغاز شده و در یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این جشن برخی از زوجین مورد تقدیر قرار می‌گیرند، افزود: سال گذشته این برنامه با حضور 300 زوج برگزار شد و 45 زوج دارای شرایط لازم تقدیر شدند.

برپایی ایستگاه‌های شادابی و نشاط در فضاهای عمومی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با اشاره به برپایی ایستگاه‌های شادابی و نشاط در فضاهای عمومی در هفته جوان، تصریح کرد: چند مستند با موضوع «جوان و آسیب‌های اجتماعی» و «جوان و ازدواج» در دست ساخت است و ایستگاه و نمایشگاه عکس در حوزه جوانان خواهیم داشت.
وی یادآور شد: 28 اردیبهشت‌ماه مراسم جشنی نیز در جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از جوانان و سمن‌های حوزه جوانان را در این ایام در برنامه‌ها داریم.

اجرای «طرح سواد رسانه‌ای» در هفته جوان

ربانی‌مهر شروع اجرای «طرح سواد رسانه‌ای» در هفته جوان را مطرح کرد و گفت: این طرح در خصوص فضای مجازی در حوزه جوانان است که شاهد اجرای آن در هفته جوان خواهیم بود.
وی با اشاره به پنج محور در حوزه جوانان، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، ازدواج، آموزش و پژوهش ستاد ساماندهی امور جوانان و فعالیت‌های فرهنگی محور‌های پنج‌گانه حوزه جوانان است.

 

61 میلیارد تومان وام ازدواج به 20 هزار زوج پرداخت شد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه سال گذشته 61 میلیارد تومان وام ازدواج به 20 هزار و 500 زوج پرداخت شد، افزود: 7 هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند که بنابر تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مقرر شد تا خردادماه سال جاری مبلغ 61 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان برسد.

19 دستگاه در حوزه جوانان به ویژه در ازدواج جوانان وظیفه دارند

وی تصریح کرد: چالش‌ها در حوزه جوانان در کشور نزدیک به یکدیگر است و بر اساس پژوهش‌های بومی مشکلات بیکاری، ازدواج، مسکن و آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان از معضلات این بخش است.
ربانی‌مهر با تأکید بر اینکه 19 دستگاه در حوزه جوانان به ویژه در ازدواج جوانان وظیفه دارند، گفت: جهاد دانشگاهی، کمیته امداد و بنیاد صیانت از خانواده در این خصوص عملکرد خوبی داشته‌اند و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در حوزه ازدواج جوانان است.

 

درمراسم مجمع خیرین ازدواج نهاوند 600 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شد

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیران ازدواج، بیان کرد: این مجمع به صورت مردمی کار فرهنگی از مسائل مالی، فرهنگی و آموزش زوجین را انجام می‌دهد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: سال گذشته مجمع خیران ازدواج نهاوند به عنوان مجمع برتر کشوری معرفی شد که بیش از 200 میلیون تومان جمع‌آوری کمک به زوجین داشت.

اجرای طرح «همسان‌گزینی ازدواج» و همسریابی

ربانی‌مهر اظهار کرد: با سایت تبیان برای اجرای طرح «همسان‌گزینی ازدواج» و همسریابی مکاتبه و نیرو معرفی شده است.
وی مشکلات اقتصادی و فرهنگی را از موانع ازدواج برشمرد و ادامه داد: مشکلات اقتصادی تأثیر کمتری در ازدواج دارد اما با این وجود با توجه به اینکه شاید حج امسال منتفی شود باید افراد را به این امر تشویق کنیم که هزینه حج خود را به ازدواج جوانان اختصاص دهند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در استان همدان آمار رسمی از ازدواج سفید داریم، گفت: زندگی مجردی جوانان مشکلی است که باید به آن پرداخته شود اما با وجود اینکه 32 درصد جمعیت استان جوان هستند به طور رسمی تاکنون موردی از ازدواج سفید در استان نداشته‌ایم.

همدان سومین استان کشور در حوزه سازمان‌های مردم‌نهادجوانان

وی در ادامه همدان را سومین استان در بحث سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و بیان کرد: همدان با 920 هزار نفر جمعیت جوان در رده سنی 15 تا 29 سال یکی از هفت استان در برخورداری از نیروی جوان است.
ربانی‎مهر با بیان اینکه 218 هزار جوان در شهر همدان وجود دارد، یادآور شد: اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری، خیانت، فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و دخالت والدین از عوامل جدایی زوجین در استان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار