همراه اول
29. ارديبهشت 1395 - 12:49   |   کد مطلب: 27292
برگزاری آیین غبار روبی و عطر افشانی گلزارشهدا توسط جوانان و ورزشکاران نهاوند
جوانان و ورزشکاران نهاوند با حضور در گلزار شهدا در آغاز هفته جوان با شهدا تجدید پیمان کردند.

به گزارش همدان ورزش؛  مسئولین شهرستان نهاوند به همراه جمعی از جوانان فعال در هیئت‌های فرهنگی و ورزشی با حضور در شاهزاده محمد(ع) مزار شهدای نهاوند را غبارروبی و عطرافشانی و با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان، گفت: شهدا در لحظه خطر از همه‌چیز خود گذشتند و با نثار عزیزترین سرمایه خود یعنی جانشان به دعوت امام خمينی(ره) لبيک گفتند و برای هميشه در تاريخ جاودانه شدند.
وی اظهار داشت: شهدا و خانواده‌های آن‌ها بر گردن ما حق بزرگی دارند به همین دلیل باید به همگان اثبات کنیم که یاد و خاطره شهدا همیشه در دل‌ها باقی خواهد ماند و راه شهدا ادامه دارد.
امام‌جمعه نهاوند افزود: مهم‌ترین پیام شهدا ولایت مداری و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است که ما باید این ارزش‌ها را به نسل جوان منتقل کنیم.
وی گفت: اقتدار کشور ما به خاطر استقامت و ایثارگری شهدا است و به برکت خون شهدا جمهوری اسلامی به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه و جهان تبدیل‌شده است.
وی اظهارداشت: آنچه شهدا را از همه ما متمایز کرده تصمیم‌گیری‌ها آگاهانه و همراه با بصیرت آن‌ها بود که موجب شد امروز ایران اسلامی دارای اقتدار باشد و امنیتی مثال‌زدنی حتی برای دشمنان کوردل داخلی و خارجی نظام داشته باشد.
مغیثی با اشاره به توصیه تحصیل، تهذیب و ورزش از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای جوانان، گفت: در خصوص تحصیل و تهذیب باید توجه داشت که این دو مقوله اساساً از یکدیگر جدا نیستند، بلکه به هم‌آمیخته‌اند و مسائل آموزشی و تربیتی هرکدام به‌نوبه خود به دیگری کمک می‌کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه به سه مقوله تحصیل، تهذیب و ورزش باور و توجه داریم، اما این را هم قبول داریم که در نظام‌های آموزشی باید در بحث ورزش اهتمام جدی‌تری وجود داشته باشد و فضا به‌گونه‌ای باشد که فرصت برای پرداختن به ورزش که قطعاً موجب نشاط و پویایی در آموزش نیز می‌شود، برای نسل جوان بیشتر فراهم شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار