همراه اول
4. دى 1398 - 8:36   |   کد مطلب: 27301
 7ماده غذایی که نباید قبل از تمرین بخورید
اگر اراده‌ی لازم برای رفتن به باشگاه را بدست آورده‌اید، خوش بحالتان! این، سخت ترین بخش کار بود. اما هنگامیکه روی دوچرخه ثابت یا سایر دستگاه‌ها هستید، چالش واقعی، پیدا کردن انرژی برای سخت تمرین کردن است.

به گزارش همدان ورزش؛ بدن شما مانند هر دستگاه کارامد دیگری، به نوع درستی از سوخت برای انجام تمرینات نیاز دارد، مخصوصا آن ۱۰ دقیقه‌ی ‌آخر در تمرینات اینتروال شدید! در حالیکه می‌دانید نباید یک یا دو ساعت قبل از تمرین، کاپ کیک، پیتزا یا شامپاین بخورید، چند ماده‌ی غذایی عجیب و حتی سالم دیگر وجود دارند که مصرف آنها قبل از تمرین، شما را سنگین کرده و تمرین کردن را برایتان دشوار می‌سازد. ما با متخصصان برتر تغذیه صحبت کردیم تا ببینیم کدام‌ها بدترین سوخت برای تمرین هستند و بجای آنها باید چه چیزی بخورید.

سبزیجات برگ دار

در حالیکه یک رژیم غذایی غنی از سالاد و سبزیجات، بسیار مفید است اما سبزیجات خامی‌مانند کلم پیچ، اسفناج و بروکلی می‌توانند باعث بروز ناراحتی جدی در هنگام انجام فعالیت بدنی شوند. دکتر فیلیپ، نویسنده Turn Up The Heat می‌گوید: سبزیجات برگ دار بعلت محتوای فیبر بالایشان، در اکثر مواقع باعث بادکردگی شکم ــ با نام مستعار گاز و نفخ ــ می‌شوند. کیتی سربینسکی، متخصص تغذیه و بنیانگذار Mom to Mom Nutrition می‌گوید: اگر دوست دارید قبل از تمرین تان، یک چیز سبک بخورید، بجای سالاد سبزیجات از اسموتی سبز استفاده کنید. فقط کافی است میوه مورد علاقه تان را با نصف فنجان سبزی، آب و مقداری جو دوسر خشک شده یا گرانولا مخلوط کنید. این اسموتی، بسیار راحت تر پایین خواهد رفت.

هوموس یا دیپ لوبیا

هیچ شکی وجود ندارد که لوبیاها، یک منبع عالی از پروتئین هستند. اما هوموس یا دیپ‌های لوبیای کنسروی، حاوی مقدار زیادی روغن‌های افزوده بوده و همچنین مستعد کپک زدن هستند. دکتر فیلیپ می‌گوید: اگر شما شخصا لوبیاها را قبل از پختن آنها بخیسانید، کپک را از آنها خارج می‌کنید. اما اگر این کار را انجام ندهید، در معرض خطر مصرف یک غذای پر از کپک قرار می‌گیرید که می‌تواند به التهاب و کاهش مصرف اکسیژن منجر شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار