همراه اول
4. مهر 1396 - 7:18   |   کد مطلب: 27337
 جامعه ای سالم در گرو ورزش سالم
ورزش همگانی با هدف ترویج سلامت، شادابی و نشاط در جامعه به عنوان یک تفریح سالم از گرایش افراد به بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری می‌کند.

با توسعه زندگی ماشینی و گرایش افراد به کار‌های کم‌تحرک و یا پشت‌میزنشینی به نظر می‌آید ورزش به عنوان یکی از ضروریات باید در جامعه و زندگی انسان‌ها رونق یابد که البته کشور‌های توسعه یافته در این زمینه کار‌های مهمی انجام داده‌اند چرا که داشتن یک جامعه سالم در گرو داشتن نیروی انسانی سالم است و سلامت افراد نیز با ورزش تضمین خواهد شد.

 

اما در ایران افراد به بهانه‌های مختلف از جمله مشغله زیاد، هزینه‌های بالای ورزش، کمبود فضای ورزشی و مواردی از این دست از انجام ورزش خودداری می‌کنند که با توجه به وضعیت موجود ورزش باید به عنوان یکی از مهمترین موارد در سبد خانواده‌ها جای گیرد.

 

امروزه به همت هیأت ورزش‌های همگانی، ورزش آسان و در دسترس در حال ترویج است و شاهد همگانی شدن ورزش در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی با مشارکت سایر هیأت‌های ورزشی هستیم.

 

این امر در توسعه سلامت، شادابی و نشاط در جامعه نقش مهمی دارد؛ ورزش همگانی به عنوان یک تفریح سالم در جامعه می‌تواند افراد را از گرایش به مسائلی همچون اعتیاد و معضلات اجتماعی نجات دهد.

 

هیأت ورزش‌های همگانی همدان به عنوان یکی از مهمترین هیأت‌ها برنامه‌های بسیاری را در همگانی کردن ورزش در استان انجام داده است که از آن جمله می‌توان به توسعه ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در دو بخش آقایان و بانوان اشاره کرد که با استقبال خوب هم استانی‌ها مواجه بوده است.

 

اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف برای تشویق افراد به حضور در محیط‌های ورزشی و انجام ورزش‌های همگانی یکی از سیاست‌های موفق هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان بوده است.

 

شاید به جرأت بتوان گفت این هیأت یکی از هیأت‌های فعال استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در سطح استان است که نیرو‌های سازمان‌یافته بسیاری را جذب کرده است.

 

هیأت ورزش‌های همگانی با آغاز ماه سراسر جشن و شادی شعبان و خرداد، ماه حماسه‌آفرینی ایرانیان برنامه‌‌های متعددی را اجرا کرد که به منظور آگاهی از این برنامه‌های گفت‌و‌گویی با رئیس هیأت ورزش‌های همگانی و مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی ترتیب دادیم و اهم برنامه‌ها را از وی جویا شدیم.

 

هادی سبزواری با بیان اینکه این هیأت برنامه‌های بسیاری را از آغاز سال جاری اجرایی کرده است، ‌اظهار کرد: همایش ورزش همگانی به مناسبت روز جهانی تلاش با مشارکت کمیته‌های فریزبی، هنر‌های فردی و نمایشی، بازی‌های فکری، داژبال و دوچرخه‌سواری با حضور 450 نفر و سرپرست معاونت ورزشی اداره کل و ورزش و جوانان در بوستان ارم همدان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه همایش ورزش صبحگاهی نیز به مناسبت روز جهانی تلاش برگزار شد، ‌گفت: این همایش با حضور ایستگاه‌های ورزشی در بخش آقایان با حضور 150 نفر و در بخش بانوان با حضور 325 نفر در سراسر استان پیگیری شد.

 

رئیس هیأت ورز‌ش‌های همگانی همدان بیان کرد: بانوان بسیجی ملایر نیز با برگزاری همایش پیاده‌روی، دارت و طناب‌کشی به همت هیأت ورزش‌های همگانی یک روز ورزشی پرنشاط را پشت سر گذاشتند.

 

وی به برگزاری جشنواره ورزشی هیأت همگانی شهرستان ملایر به مناسبت آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: جشنواره با همایش پیاده‌روی 400 نفری از میدان دکتر بابک به سمت استادیوم تختی شروع شد و پس از اجرای برنامه‌های متنوع نرمشی و ایروبیک مسابقات دارت و طناب‌کشی به صورت دوره‌ای برگزار و به نفرات برتر لوح و هدیه اهدا شد.

 

سبزواری با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسبتی در شهرستان اسدآباد،‌ تصریح کرد: همایش پیاده‌روی صبحگاهی بانوان هیأت ورزش‌های همگانی اسدآباد به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تلاش با اهداء 30 جایزه از سوی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

 

وی گفت: مسابقات طناب‌کشی در روستای محمدآباد اسدآباد نیز به همین مناسبت با اهدای جایزه به تیم اول از سوی بخشدار مرکزی با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی دنبال شد.

 

رئیس هیأت ورز‌ش‌های همگانی همدان برنامه‌های سایر شهرستان‌های استان را برشمرد و گفت: همایش عمومی دوچرخه‌سواری تویسرکان و ورزش صبحگاهی لالجین نیز به منظور کاهش وزن ورزشکاران به مناسبت روز جهانی تلاش انجام شد.

 

وی بیان کرد: کوهنوردی در اطراف شهرستان نهاوند توسط گروه ورزشی صبحگاهی استادیوم مهندس علیمرادیان شهرستان نهاوند به مناسبت ولادت امام زمان (عج) و پنجم خرداد روز جهانی تلاش، از دیگر برنامه‌های شهرستانی بوده است.

 

سبزواری ادامه داد: برگزاری مسابقه دوستانه بین دو تیم فوتسال در مجموعه فرهنگی ورزشی مهندس حسین علیمرادیان و مسابقات دراز و نشست استقامتی در همین مجموعه ورزشی با حضور 50 ورزشکار از دیگر برنامه‌های نهاوند به مناسبت روز جهانی تلاش بود.

 

وی با اشاره به برترین‌های مسابقات دراز و نشست استقامتی در شهرستان نهاوند،‌ اظهار کرد: رضا نصرتی، عزیز‌الله سیف، کوروش کولیوند، شهاب میهن‌دوست و محمد شهبازی به عنوان نفرات اول تا پنجم این رقابت‌ها معرفی شدند و با اهداء جوایزی از طرف گروه ورزش صبحگاهی از آنان تقدیر شد.

 

رئیس هیأت ورز‌ش‌های همگانی همدان با بیان اینکه نهاوند یکی از شهرستان‌های فعال در اجرای برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان بود، یادآور شد: ورزش در طبیعت با انجام حرکات ورزشی و پیاده‌روی با مربیگری عبدالوهاب صالح، اردوی یک روزه آقایان در طبیعت‌های شهرستان نهاوند و مسابقات طناب‌کشی در سراب گاماسیاب نیز برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همایش یوگا نیز با حضور 50 نفر و با اجرای نمایشی 10 نفر از کودکان با هدف معرفی مزایای ورزش و سهولت داشتن یک زندگی فعال در باشگاه خردمند با حضور نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی و مشاور عالی هیأت ورزش‌های همگانی برگزار شد.

 

سبزواری با تأکید بر اینکه هیأت ورزش‌های همگانی با هدف توسعه و ترویج ورزش در جامعه برنامه‌ها را در طول سال جاری اجرا می‌کند،‌ افزود: ایجاد سلامت،‌ نشاط و شادابی در جامعه و خانواده‌ها از مهمترین اهداف هیأت ورزش‌های همگانی است.

 

وی با بیان اینکه 98 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان همدان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد، 47 ایستگاه در بخش بانوان با فعالیت 22 ایستگاه در همدان و 25 ایستگاه در  شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

 

رئیس هیأت ورز‌ش‌های همگانی همدان افزود: چهار ایستگاه عصرگاهی نیز در استان فعال است و 51 ایستگاه ورزشی نیز در بخش آقایان فعالیت دارند.

 

وی اظهار کرد: 30 مربی ورزش صبحگاهی در ایستگاه‌های ورزشی فعالیت می‌کنند که 22 مربی به صورت ثابت و فعال حضور دارند.

 

سبزواری گفت: در حال حاضر 18 شهرستان استان زیر پوشش هیأت ورزش‌های همگانی قرار دارند و در هر شهرستان مسیر تندرستی احداث شده است./فارس همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار