همراه اول
8. خرداد 1395 - 13:29   |   کد مطلب: 27342
نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همدان برگزار شد
نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اداره ورزش و جوانان استان صبح امروز با حضور ضمیری معاون ورزشی استان ،ربانی معاونت فرهنگی و دیگر اعضا در دفتر معاونت جوانان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛ رشیدی مسئول امور ایثارگران اداره کل در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد و فعالیت های امور ایثارگران در چند سال گذشته در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حاضرین بیان کرد.
وی گفت: ثبات انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مديون ايثارگري و شهادت طلبي كساني است كه با بهره گيري از فرهنگ غني ايثار و شهادت در راه مكتب و ميهن خود ايثار کرده و به درجه رفيع شهادت نايل آمده اند لذا ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نه تنها يك وظيفه ديني است بلكه با امنيت ملي كشور گره خورده است.
در ادامه جلسه ربانی معاونت فرهنگی جوانان با اشاره به مصوبات شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت که از گنجینه دفاع مقدس بهره مند است در زمینه فرهنگ عمومی نیز نیازمند توسعه و ترویج است.
ربانی با اشاره به وجود 800 هزار شهید استان ، افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از کارهای لازم الاجرا تدوین برنامه مدون در این خصوص و به اجرا درآمدن آن توسط هیئت های ورزشی می باشد که با این کار می توان فرهنگ سازی خوبی از ایثار و شهادت در بین ورزشکاران جا انداخت .
ضمیری معاون ورزشی استان با توجه به اینکه مخاطبین جامعه ورزش بیشتر جوانان هستند گفت: با ترویج ایثار و شهادت در جامعه می توان برای حفظ و توسعه این فرهنگ و انتقال به نسل آینده کوشا باشیم و برای بهره‌مندی نسل‌های آینده که نیازمند دریافت این فرهنگ هستند برنامه‌ریزی منسجم انجام شود.
وی اظهار داشت: در طول سال یادواره ها و مراسم متعددی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، ولی در همه یادواره ها سطح، منزلت و شان شهدا متناسب با جایگاه والای آن ها برگزار نمی شود. این موضوع مهمی است که باید با تامل و درنگ نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.
ضمیری گفت :از کارهای مهم حوزه ورزش می توان به برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهدا اشاره کرد و به این صورت می توان با برگزاری مسابقات با نام آنها یادشان را گرامی بداریم.در پایان افردا حاضر در جلسه نظرات خود را در این خصوص عنوان و تبادل کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار