همراه اول
11. خرداد 1395 - 11:28   |   کد مطلب: 27371
همه چيز درباره پاس در نخستين مصاحبه تفصيلي رمضاني پس از سقوط
از اسب افتاديم نه از اصل!
از اسب افتاديم نه از اصل!
اشك‌هايي كه 2 هفته پيش پاي سقوط پاس به دسته دوم فوتبال ريخته شد حالا جاي خود را به دلهره‌اي داده كه بعد از گفت‌وگوي جنجالي رئيس هيأت فوتبال همدان گريبان هواداران پاس را گرفته است. گفت‌وگويي كه با عنوان "آينده پاس در ابهام" همه را شگفت‌زده كرد.

تعداد علامت سؤالاتي كه پس از سقوط پاس و زمزمه‌ها مبني بر ادامه فعاليت اين تيم در ليگ يك در ذهن شكل گرفت بالاتر از حد تصور بود و حرف‌هاي سيد محمد عيوقيان اما آتش شايعات و صدالبته دل‌نگراني‌هاي هوادار را شعله‌ور كرد. اينكه آينده پاس چه مي‌شود، ليگ 2 مقصد بعدي پاس است و يا ادامه فعاليت در ليگ يك، همه از مباحثي بوده كه ذهن اهالي فوتبال همدان را به خود مشغول كرده است.
عبدالحميد رمضاني مديرعامل پاس اما پس از سقوط كمتر صحبت كرده بود.
 او در گفت‌وگوي تفصيلي با همدان‎پيام به نوعي روزه سكوت خود را شكست. اين گفت‌وگو، ريز و درشت اتفاقات پاس را شامل مي‎شود. ما مي‌نويسيم، شما بخوانيد:
 از مردم عذرخواهي مي‌كنم
پس از سقوط پاس اين نخستين‌بار است كه صحبت مي‌كنم، چون معتقدم همدان‌پيام واقعيت‌ها را به رشته تحرير در مي‌آورد. از همين طريق ابتدا از هواداران، مردم خوب همدان، مسئولان و دست‌اندركاران ورزش و فوتبال عذرخواهي مي‌كنم. از اينكه نتوانستم پاس بزرگ را در روزهاي پاياني موفق كنم خجالت زده‌ام اما مردم بدانند روزي كه به پاس آمدم در جمع اعضاي هيأت مديره قول دادم كه پاس در بازي‌هاي باقي مانده 7 امتياز كسب مي‌كند و چنين هم شد. متأسفانه در بازي‌هاي قبل تعداد گل خورده تيم بسيار بالا بود و همين تفاضل گل آخر كار دست ما داد.
 بايد به چرخه مرگ و زندگي عادت كنيم
هنوز در شوك سقوط هستم اما اعتقادم بر اين است كه فوتبال بالا و پايين دارد و بايد به چرخه آن كه شبيه به مرگ و زندگي است عادت كرد. در اين چرخه ما به مرگ نزديك‌تر بوديم، چون در انتخابات كارشناسي نشد و نظارت دقيقي بر تصميمات تيم صورت نگرفت. امسال فاجعه‌اي در پاس رخ داده كه هر بار به آن فكر مي‌كنم بيشتر اذيت مي‌شوم. هيچ نظارتي بر تيم نبوده و تمام قراردادها يكساله منعقد شده است. امروز باشگاه از بازيكن خالي است و اين در نوع خود بي‌نظير است. چرا نبايد بر قراردادها نظارت مي‌شد؟
 فدراسيون براي انتخاب مديران فيلتر قرار دهد
بارها و بارها به فدراسيون گلايه كرده‌ام كه چرا براي انتخاب مديران فوتبالي فيلتر قرار نمي‌دهيد تا فقط مديراني كه سابقه بالا دارند بر مسند رياست يك تيم تكيه بزنند. فوتبال ما گرفتار مديران سياسي و آدم‌هاي وابسته شده كه از جنس فوتبال نيستند. فوتبال فراتر از تخصص است، هيچ‌گاه يك پزشك متخصص نمي‌تواند نقاش خوبي باشد و بالعكس! بارها پيشنهاد داده‌ام حداقل افرادي سرپرست و مديرعامل يك باشگاه فوتبالي شوند كه حداقل 5 سال در فوتبال سابقه داشته باشند!
 تباني از نگاه ما محرز است
پس از سقوط پاس جلساتي با كميته صيانت فدراسيون، اخلاق، حراست و... برگزار كرده‌ايم. از نگاه ما تباني به خصوص در بازي ايران‌جوان بوشهر و فولاد يزد محرز است. چرا بايد تيم ايران‌جوان در بازي سي‌وهفتم خود از گلر سومش استفاده كند؟ شكايت بلندبالايي به كميته اخلاق ارسال كرده‌ايم و به شدت پيگير اين موضوع هستيم. اي كاش اصل جوانمردي در فوتبال رعايت مي‌شد و تيم‌ها كمي از علي مرزبان، عباس سرخاب و مجيد نامجومطلق الگو مي‎‌گرفتند. به هر حال اميدوارم من اشتباه كنم! وظيفه من اين روزها حفظ كيان باشگاه پاس است و با قوت براي نتيجه دادن تلاش‌ها و محرز شدن تباني كار مي‌كنم.
 قرار نيست تمام تيم‌ها ليگ برتري باشند
اين روزها بحث 20 تيمي ماندن ليگ يك هم مطرح است و در اين زمينه جلسات مختلفي از جمله با رئيس اتحاديه برگزار كرده‌ايم. متأسفانه تمام اين اتفاقات به خاطر كم‌كاري‌ها بوده تا امروز در ليگ يك نباشيم. اما خوانندگان و هواداران بدانند كه از اسب افتاده‌‎ايم نه از اصل! در روزهاي گذشته هواداران پاس نگران وضعيت اين تيم هستند و گزارش يكي از نشريات هم دل نگراني‌ها را بیشتر كرده است. در آينده پاس هيچ ابهامي وجود ندارد، ما از اسب افتاده‌ايم نه از اصل! اگر در ليگ يك مانديم كه هيچ اما اگر به ليگ 2 رفتيم با قدرت روي پاي خود مي‌ايستيم. اگر چرخه صعود و سقوط در فوتبال حاكم نباشد كه همه تيم‌ها بايد در ليگ برتر بازي كنند!
 آكادمي نباشد شايد من هم نباشم!
برخي از آقايان معتقدند كه در ليگ 2 نيازي به فعاليت آكادمي نيست. مگر چنين چيزي مي‌شود؟ بايد آكادمي فعال باشد و كارخانه بازيكن‌سازي پاس با قدرت فعاليت كند. من اين پيشنهاد را به اعضاي هيأت‌مديره خواهم داد و اگر مخالفت كنند شايد رمضاني در پاس نباشد! البته اداره آكادمي پاس به اين نحو هم قابل قبول نيست، در روزهاي اخير جلسات خوبي برگزار و پيشنهادات سازنده‌اي ارائه داده‌ام كه آكادمي فعال و پويا باشد در خور نام پاس. ما نبايد صورت مسأله را پاك كنيم، سال آخري كه در پاس بودم در ليست 18 نفره تيم تعداد زيادي از همداني‌ها در تيم بودند.
 از تبريزي و علي‌آبادي و رضايي بگيريد تا صالحي و سليماني و سلگي. وقتي رفتم اين چشمه خشك شد! جا دارد به تيم شهرداري همدان و سرمربي خوب اين تيم تبريك بگويم. اين صعود نشان مي‌دهد پتانسيل فوتبال همدان بالاست و نبايد تمام فوتبال به يك تيم محدود شود، فعاليت و درخشش تيم‌هاي مختلف موجب پويايي فوتبال همدان مي‌شود.
 پيشنهاد تاج بماند براي جلسه با او
من هم صحبت مهدي تاج مبني بر صعود فجرسپاسي به ليگ برتر را در خبرگزاري‌ها پيگيري كردم. اين صحبت‌ها بحث خامي است كه الان نمي‌توانم درباره آن نظر بدهم. قرار است در چند روز آينده با او جلسه‌اي برگزار و در خصوص اين موضوع صحبت كنم. اما چيزي كه پيداست اينكه در صورت صعود فجرسپاسي به ليگ برتر، يك تيم به ليگ يك باز مي‌گردد و آن تيم، پاس خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار