همراه اول
9. فروردين 1397 - 20:05   |   کد مطلب: 27400
از خواص درمانی گیاه بیدمشک تا رفع عطش در ماه رمضان
گاهی از عرق بیدمشک بدون رقیق کردن استفاده می شود که خواصی نظیر تقویت کننده، آرام بخش، ضد گرمازدگی و مقوی قلب دارد. گاهی نیز به صورت شربت آن را رقیق و مقداری شکر به آن اضافه می شود.

درختی زیبا و ظریف است که پیام آور بهار است و قبل از شکوفایی درختان دیگر گل های معطری را تقدیم بهار می کند. گل های آن علاوه بر عطر و بوی دل انگیزشان داروی گیاهی خوبی برای قلب است و امروزه در اکثر خانه ها از عرق آن به عنوان شربت استفاده می کنند.

گاهی از عرق بیدمشک بدون رقیق کردن استفاده می شود که خواصی نظیر تقویت کننده، آرام بخش، ضد گرمازدگی و مقوی قلب دارد.  گاهی نیز به صورت شربت آن را رقیق و مقداری شکر به آن اضافه می شود.

خواص درمانی عرق بیدمشک: جوشانده ی پوست درخت بید مشک برای درمان دردهای روماتیسمی موثر است. اگر مقدار 50 گرم از برگ و یا گل بیدمشک را خشک کنید و در یک لیتر آب بجوشانید و با مقداری عسل روزی سه فنجان میل کنید برای درمان کم خوابی و کم اشتهایی و دردهای عصبی مفید است و آنها را تسکین می دهد .

دم کرده ی برگ درخت بید مشک برای درمان ومعالجه کسانی که دچار صفرا هستند موثر است.

روزه داری در فصل های گرم نیازمند استفاده از شربت هایی است که به رفع عطش کمک کند، در این میان این شربت نیز در سفره های افطار ایرانیان جایگاه بالایی دارد، که طرز تهیه آن در زیر تقدیم تان می شود:

 

مواد اولیه : شكر يك پيمانه، آب دو پيمانه ،عرق بيدمشك نصف پيمانه

 

طرز تهيه: آب را درون قابلمه‌اي ريخته، روي حرارت مي‌گذاريم وقتي كه آب به جوش آمد شكر را به آن اضافه كرده و مي‌گذاريم تا دو دقيقه بجوشد، سپس آن را از روي حرارت بر مي‌داريم تا سرد شود. بعد آب، شهد و عرق بيدمشك را به ميزاني كه دلخواه شماست مخلوط كرده، مي‌توانيد در پايان كمي هم گلاب و زعفران به شربت اضافه كنيد تا خوش عطرتر شود.  

 

ساجده 

دیدگاه شما

آخرین اخبار