همراه اول
5. تير 1395 - 9:00   |   کد مطلب: 27456
راه اندازی هیات رسیدگی به تخلفات ورزشی در سطح استان ها/ بررسی مسائل حقوقی ورزشی به صورت تخصصی
کارشناس حقوقی اداره کل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه دیوان حکمیت ورزشی به فدراسیون های مربوطه ورزشی واگذار شده است، گفت: این دیوان ها در سطح شهرستان ها نیز در حال راه اندازی است که خود جای بسی امیدواری دارد.

فریماه حاتمی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش؛ با بیان اینکه تخلفات ورزشی ورزشکاران بسته به نوع تخلف مورد بررسی قرار می می گیرد؛ اظهارداشت: این نوع تخلفات چنانچه به صورت شخصی به وقوع بپیوندد در دادگاه های عمومی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: تخلفات مربوطه اگر مربوط به مدیران و روسای سازمان ها باشد در کمیته بررسی تخلفات مطرح و چنانچه مربوط به قراردادهای بازیکنان باشد به هیئت حل اختلاف فدراسیون آن رشته ورزشی سپرده می شود.

این کارشناس مسائل حقوقی تصریح کرد: عمده اختلافاتی که این روزها در بین اکثر رشته های ورزشی قابل بررسی است مربوط به مسائل مالی بازیکنان و باشگاه های ورزشی می باشد.

حاتمی با بیان اینکه مباحث مالی باشگاه ها خود دارای جنبه های گوناگون قانونی است، عنوان کرد: همان طور که در ابتدا هم بیان شد تمامی این موارد بسته به نوع موارد مطروحه در داداگاه های مورد نظر مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود پرونده های مالکیتی ورزشی در استان گفت: پرونده های ملکی گوناگونی در استان وجود دارد که این پرونده ها را نمیتوان مختص باشگاه خاصی قلمداد کرد.

سیروس سوریان دیگر کارشناس مسائل حقوقی ورزشی در استان نیز با انتقاد شدید از نحوه بررسی پرونده های حقوقی ورزشکاران اظهار کرد: بیشتر پرونده های حقوقی ورزشی استان در دادگاه هایی مورد بررسی قرارمیگیرند که این مراجع قضایی متاسفانه آگاهی کامل از مسائل تخصصی ورزشی را ندارند.

این کارشناس حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: البته اقدامات خوبی در زمینه بررسی تخصصی این گونه مسائل در خود فدراسیون های ورزشی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دیوان حکمیت ورزشی به فدراسیون های مربوطه واگذار شده است، ادامه داد: این دیوان ها در سطح شهرستان ها نیز در حال راه اندازی است که خود جای بسی امیدواری دارد.

سوریان در پایان خاطرنشان کرد: امیدآن می رود تا در آینده ای نزدیک شاهد بررسی تخلفات ورزشی در دادگاه های تخصصی ورزش باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار