همراه اول
27. تير 1395 - 9:21   |   کد مطلب: 27629
برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش استان همدان در خانگرمز
در اولین روز هفته المپیک اعضاء کمیته محیط زیست در اقدامی مشترک با پرسنل محترم اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و دیگر نمایندگان شبکه تشکلهای محیط زیست برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش استان را انجام دادند .

به گزارش همدان ورزش؛ در اولین روز هفته المپیک که با نام المپیک و طبیعت نامگذاری گردیده، تنی چند از اعضاء کمیته محیط زیست و توسعه پایدار هیئت ورزشهای همگانی استان همدان در اقدامی مشترک با پرسنل محترم اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و دیگر نمایندگان شبکه تشکلهای محیط زیست استان، در برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش استان که هر ساله جهت بررسی و اطلاع از شرایط زیستی وحوش و مدیریت زیستگاه توسط ادارات حفاظت محیط زیست کشور برگزار میشود، مشارکت نمودند.

لازم به ذکر است این برنامه قبل از طلوع آفتاب در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان آغاز و تا بعد از ظهر ادامه پیدا کرد و در نهایت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان آمار برداشت شده حیات وحش منطقه اعم از گونه های کل و بز، قوچ ومیش،گرگ،کفتار،شغال،روباه،خرگوش، انواع پرندگان شکاری و انواع خزندگان و ... که توسط گروههای مجزا تهییه شده بود را تجمیع و در گزارشی که به امضاء حضار رسید مکتوب و مستند نمودند و با مقایسه آمار سرشماری زمستان قبلی و لحاظ کردن نرخ زاد و ولد  و مرگ و میر وحوش و دیگر فاکتورهای موثر ، نتیجه را مطلوب ارزیابی نمودند.

برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش استان همدان در خانگرمز
برنامه سرشماری تابستانه حیات وحش استان همدان در خانگرمز

دیدگاه شما

آخرین اخبار