همراه اول
30. تير 1395 - 13:57   |   کد مطلب: 27668
برگزاری همایش المپیک و سالمندان در همدان + تصاویر
همایش المپیک ورزش های همگانی و سالمندان امروز چهارشنبه با حضور یکصد سالخورده بالای 55 سال در همدان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛ در این همایش که به همت هیات ورزش های همگانی و به میزبانی کانون مهدیه شهر همدان برگزار شد، سالمندان بالای 55 سال به انجام حرکات نرمشی و صبحگاهی پرداختند.
نایب رییس هیات ورزش های همگانی استان همدان در این همایش با تاکید بر اهمیت و ضرورت ورزش در دوران سالمندی گفت: ورزش برای سالمندان بهترین داروی تندرستی است و به افراد کهنسال توصیه می شود در طول روز به انجام ورزش های سبک به خصوص پیاده روی بپردازند.
مریم روحی افزود: بالا رفتن سن همواره موجب کم تحرکی افراد جامعه می شود و گرایش آنها را نسبت به استفاده از دارو بالا می برد اما پرداختن به ورزش می تواند بهترین جایگزین برای تقویت قوای جسمی و سلامت این افراد شود.
وی اضافه کرد: هیات ورزش های همگانی استان همدان در راستای ترویج فرهنگ ورزش در بین آحاد جامعه، توجه ویژه ای به ترویج و گسترش ورزش در بین سالمندان دارد.
روحی بیان داشت: ورزش های ساده و سبک نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ سالمندان دارد و همچنین باعث از بین رفتن افسردگی در آنان می‌شود، بنابراین توصیه می کنیم به فعالیت های ورزشی به خصوص پیاده روی بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش المپیک و سالمندان همزمان با سراسر کشور و در قالب هفته المپیک ورزش های همگانی برگزار شد و انتظار داریم مشارکت سالمندان در برنامه های ورزشی طول سال دوچندان شود.
وی افزود: ورزش همگانی برای سالمندان این امکان را فراهم ساخته که با انجام ورزش های سبک بتوانند به طور روزانه فعالیت لازم را در راستای تندرستی و سلامت فردی داشته باشند.
در پایان این مراسم به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

برگزاری همایش المپیک و سالمندان در همدان + تصاویر
برگزاری همایش المپیک و سالمندان در همدان + تصاویر

دیدگاه شما

آخرین اخبار