همراه اول
5. مرداد 1395 - 10:36   |   کد مطلب: 27713
امشب: حضور دوباره ایرانی ها در چمپیونز لیگ
پس از سال‌ها دوری فوتبالیست‌های ایرانی از لیگ قهرمانان اروپا، دوباره این امید وجود دارد که فوتبال ایران هم در بزرگ‌ترین مسابقات باشگاهی دنیا، نماینده‌ای داشته باشد.
 به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین، گلزنی علی دایی مقابل چلسی و میلان با پیراهن هرتابرلین؛ درخشش مهدی مهدوی‌کیا مقابل یوونتوس با لباس هامبورگ؛ حضور وحید هاشمیان با بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا و افتخاری مشابه برای علی کریمی با لباس بایرن‌مونیخ و شالکه ۰۴ تنها بخشی از افتخارات فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ قهرمانان اروپاست. شاید بزرگ‌ترین آنها نیز عضویت علی دایی در تیم بایرن‌مونیخ در فینال فصل ۹۹-۱۹۹۸ بود که البته با معجزه منچستری‌ها جام قهرمانی به بایرن‌مونیخ نرسید تا یک ایرانی هم بتواند قهرمانی اروپا را تجربه کند.

زمانی فوتبال ایران از این دست نماینده‌ها در لیگ قهرمانان اروپا زیاد داشت، اما آن دوران به پایان رسید. شاید فوتبالیست‌هایی نظیر علیرضا جهانبخش که فصل گذشته با تیم AZ آلکمار در لیگ اروپا حضور داشت، مُسکنی برای این فوتبال خالی شده از لژیونر بوده‌اند، اما افتخارات بزرگ‌تر، رخت بسته از فوتبال ایران. فوتبالی که حالا کم‌کم می‌خواهد دوباره قد بکشد و شاگردان قد و نیم‌قد کارلوس کی‌روش در تیم ملی که البته قد و بالای خوبی هم دارند، یکی یکی به فوتبال اروپا می‌روند تا قد فوتبال ایران را بلندتر کنند. حالا پس از سال‌ها دوری فوتبالیست‌های ایرانی از لیگ قهرمانان اروپا، دوباره این امید وجود دارد که فوتبال ایران هم در بزرگ‌ترین مسابقات باشگاهی دنیا، نماینده‌ای داشته باشد.

علی کریمی، یک فوق‌ستاره؛ جادوگر فوتبال آسیا؛ شماره ۸ استثنایی آخرین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اروپا بود. هرچند او هم دقایق کوتاهی به میدان رفت، اما توانست عملکرد خوبی داشته باشد و تاکنون آخرین فوتبالیستی از ایران بوده که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. آن هم جانشین رائول گونزالس، در بازی مقابل اینترمیلان شد. شالکه با شکست این تیم پرافتخاری ایتالیایی به مرحله ماقبل فینال فصل ۱۱-۲۰۱۰ رسید، اما با شکست مقابل منچستریونایتد الکس فرگوسن، نتوانست افتخاری که بایرن‌مونیخ به علی دایی داد را به علی کریمی بدهد. حالا پنج سال از آن دوره گذشته و یک بار دیگر ایرانی‌ها خودشان را در آستانه دیدارهای لیگ قهرمانانان اروپا می‌بینند.

دو تیم روستوف روسیه و دیناموزاگرب کرواسی در مرحله پلی‌آف رقابت‌های چمپیونز لیگ حضور دارند. رقابتی که پس از پایان مرحله پلی‌آف وارد مرحله گروهی خواهد شد تا حساست در فوتبال اروپا اوج بگیرد. این دو تیم می‌توانند با صعود به مرحله گروهی بار دیگر فوتبالیست‌های ایرانی را به افتخاری بزرگ برسانند و این افتخار مسلماً به تجربه آنها نیز اضافه خواهد کرد. روستوف که با همراهی سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی نایب قهرمانی در لیگ برتر روسیه را تجربه کرد، امشب (سه‌شنبه) در دیدار رفت مرحله پلی‌آف میزبان اندرلخت بلژیک خواهد بود. روستوف که هدایت آن را قربان بردیف باتجربه در اختیار دارد، می‌تواند با درخشش بازیکنان ایرانی خود که اتفاقاً بازیکنان کلیدی این تیم هم محسوب می‌شوند، خیال خود را برای بازی برگشت و صعود به مرحله پایانی پلی‌آف راحت کنند.

علی کریمی، هافبک جوان فصل گذشته سپاهان که این فصل راهی دینامو زاگرب کرواسی شد تا شاگرد زلاتکو کرانچار شود، دیگر بازیکن ایرانی حاضر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپاست. کریمی که به دلیل دیر اضافه شدن به این تیم در دیدار مقابل وادار مقدونیه غایب بود، برای دیدار مقابل تبلیس گرجستان در لیست قرار گرفته است. مطمئناً کریمی هم با توانایی‌هایش و البته باتوجه به شناختی که کرانچار از او دارد، می‌تواند شرایط خوبی داشته باشد و همراه با تیمش به مرحله گروهی چمپوینز لیگ صعود کند.

منبع: روزنامه هفت صبح

دیدگاه شما

آخرین اخبار