همراه اول
26. مرداد 1395 - 12:53   |   کد مطلب: 27977
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان خبر داد:
ايجاد خانه هاي سلامت در محله هاي مختلف شهر همدان
  ايجاد خانه هاي سلامت در محله هاي مختلف شهر همدان
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان از ايجاد خانه هاي سلامت در محله هاي مختلف شهر خبر داد .

به گزارش همدان ورزش؛ معاونت اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان، محمد قديمي از ايجاد خانه هاي سلامت در محله هاي مختلف شهر همدان خبر داد.

معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان گفت: اداره سلامت با هدف بهبود کيفيت زندگي و توانمندسازي شهروندان در مقابل حوادث و آسيب هاي شهري و پيشگيري از مشکلات و بيماريها راه اندازي شده است.

وي  راه اندازي، هدايت و کنترل خانه هاي سلامت در محلات و ايجاد ايستگاههاي سلامت در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگي را مورد تاکيد قرار داد و گفت: برنامه ريزي درراستاي مشارکت فعال و توانمند سازي مردم در تامين و ارتقاء سلامت خود و جامعه، تلاش در جهت تامين محيط زيست سالم شهري و انجام پژوهش کاربردي در حوزه سلامت از مهمترين وظايف اداره سلامت شهرداري همدان است.

وي با تاکيد بر اينکه اگر در جامعه اي هنجارها مراعات نشود، کج روي پديد مي آيد و رفتارها آسيب مي بيند، گفت: عدم پايبندي به هنجارهاي اجتماعي موجب پيدايش آسيب اجتماعي است.

قديمي بهبود کيفيت زندگي شهروندان، بالا بردن سطح آگاهي هاي مردم و اجراي برنامه هاي پيشگيري از رفتارهاي پرخطر را از اهداف بلند مدت اداره سلامت بيان کرد و از ايجاد خانه هاي سلامت در محله هاي مختلف شهر همدان خبر داد و اظهار داشت: با ايجاد خانه هاي سلامت، سطح سلامت ساکنان از طريق هدايت و اجراي پروژه محله سالم ارتقاء خواهد يافت.

وي بيان کرد: خانه سلامت بايد برنامه هاي اعلام شده اداره کل سلامت را از طريق اداره سلامت منطقه، برنامه ريزي، سازماندهي هدايت و کنترل کند.

وي با بيان اينکه نقاط آسيب پذير محله بايد شناسايي شده و مشکلات برجسته آن مشخص شود، گفت: خانه سلامت بايد اطلاعات کاملي از بافت اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و بهداشتي محله را به تفکيک تهيه کند و از ساکنان محله نيازسنجي در ابعاد مختلف سلامت را به عمل آورده و اولويت ها بر اساس نتايج به دست آمده استخراج شود.

وي تاکيد کرد: خانه سلامت با همکاري اعضاي شوراي اجتماعي محله و در قالب شوراي سلامت محله، سازمان هاي غيردولتي فعال در هر منطقه و محله را شناسايي و در راستاي اهداف خانه سلامت، ضمن ارائه تسهيلات، حمايت هاي لازم را بر اساس برنامه ها از آنان به عمل مي آورد.

مسئول اداره سلامت شهرداري همدان نيز گفت: اداره سلامت اهداف خود را در قالب خدمات فراوان با کمترين هزينه در زمينه هاي چون مددکاري اجتماعي، مشاوره روانشناسي، مشاوره در زمينه بيماريهاي خاص، مشاوره در زمينه فرزند پروري، مهارتهاي زندگي، آموزش حرکات اصلاحي و حقوق خانواده، امداد و کمکهاي اوليه، تغذيه سالم، آموزش بهداشت، محيط زيست، معاينات پزشکي، کارگاه بلوغ تحقق خواهد بخشيد.

حسين رضايي همچنين از ساماندهي مشاورين در تمامي مراکز فرهنگي شهرداري خبر داد و افزود: در اين راستا کارگاه هاي آموزشي ويژه کارشناسان و مشاوران اداره سلامت با موضوعاتي چون آسيب هاي ناشي از شبکه هاي تلويزيوني و ماهواره اي، شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي، شکاف هاي نسلي، خشونت خانگي عليه زنان و کودکان برگزار مي شود.

وي همچنين از تشکيل کارگاه هاي مهارت هاي پيش از ازدواج و زندگي، حل تعارض بين زوجين، فرزندپروري، برقراري ارتباط با فرزندان و مشاوره هاي فردي در مراکز فرهنگي و علمي شهرداري همدان خبر داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار