همراه اول
1. شهريور 1395 - 13:29   |   کد مطلب: 28075
بررسی کارنامه ورزشی دولت یازدهم؛
مدال های المپیکی ایران در جنگل های آمازون گم شد
مدال های المپیکی ایران در جنگل های آمازون گم شد
نتایج المپیک ریو نشان داد که ورزش ایران به نسبت دوره گذشته افت شدیدی داشته است که این افت به وضوح در مدال های کسب شده نمایان بود.

به گزارش همدان ورزش؛ روز گذشته پرونده بازی های المپیک نیز بسته شد و ورزشکاران اعزامی ایران به این مسابقات به کار خود پایان دادند.

 

نتایج رقابت های المپیک به جهت اهمیت همواره به عنوان کارنامه دولت ها در حوزه ورزش محسوب می شدند و بر همین اساس نگاهی به نتایج المپیک ریو نشان از افت شدید ایران در حوزه ورزش دارد.

 

کاروان ورزشی ایران در حالی با نتیجه بهتر از بیست و پنجمی به کار خود پایان نداده است که در دوره پیش ایران توانسته بود رتبه 17 این رقابت ها را از آن خود کند.

 

3 طلا، 1 نقره و 4 برنز سهم ایران در این دوره از مسابقات بود که در مقایسه با 4 طلا، 6 نقره و 2 برنز دوره پیش افت شدیدی را به نمایش می گذارد.

 

طلایی ها تنها در رشته های انفرادی

 

تمامی طلایی های این دوره از مسابقات در رشته های انفرادی بودند که این نتیجه در نوع خود قابل تامل است.

 

در این میان تاکید کیانوش رستمی قهرمان رشته وزنه برداری بر اینکه بدون مربی تمرین می کرده است، نشان از این دارد که تنها توانمندی این ورزشکار بوده که منجر به این نتیجه شده است.

 

البته این سخنان رستمی گوشه ای از وضعیت ورزش کشور را به نمایش گذاشت و نگاهی به دیگر نتایج نشان از افت بالای این حوزه در کشور است.

 

شناخت ناکافی مدیران دولت یازدهم از ورزش

 

محمود گوردزی وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در روزهای گذشته در واکنش به ناکامی های کاروان ایران در این رقابت ها با بیان اینکه ایران در ۱۵ دوره از بازی های المپیک (۷ دوره قبل و ۸ دوره بعد از انقلاب اسلامی) شرکت کرده است، عنوان کرد: جمع کل مدال های ایران در المپیک ۶۰ مدال است که اگر میانگین این عدد را در نظر بگیرید، ۴ مدال برای هر دوره می شود و این واقعیتی است که باید آن را بپذیریم.

 

گفته بود: همواره این را گفته بودم و پیش از المپیک ریو هم تاکید کردم ، در شرایط خوش بینانه ممکن است تعداد مدال های ورزشکاران ایران بیش از ۴ مدال شود و در حالت بدبینانه کمتر از چهار مدال بگیریم، به هر حال جایگاه ورزش ایران در دنیا همین است.

 

پس سخنان گودرزی تعداد مدال های ایران کمی تغییر کرد و پیش بینی 4 مدال او محقق نشد که این نشان دهنده عدم شناخت دولتی ها از ورزش کشور است.

 

این سخنان گودرزی در حالی مطرح شد که چندی بعد حسن روحانی پس از کسب مدال کیمیا علیزاده در رشته تکواندو تنها برای او پیام تبریک منتشر کرد.

 

عجله روحانی برای انتشار پیام تبریک و نوع ادبیات به کار رفته در این پیام اینگونه ارزیابی می شود که خود دولت هم به افت شدید ورزش کشور اذعان دارد و سعی می کند از این طریق و با پیام های احساسی این شکست را جبران کند هر چند که نتیجه ای تغییر نخواهد کرد.

 انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار