همراه اول
3. شهريور 1395 - 5:03   |   کد مطلب: 28091
حساسیت بر روی افراد تنها در اوج است / حجاب اسلامی ارزنده ترین مدال برای یک بانوی  ورزشکار
در کشور برزیل چادر برای همه واقعا جای سوال داشت و همگی تعجب می کردند که دراین گرمای شدید چرا باید پوشش ما به این شکل است؟

به گزارش همدان ورزش؛ مه‌لقا جام‌بزرگ متولد ۱۳۷۰ در همدان که بعنوان  بانوی محجبه ایرانی شناخته شده است بانویی  که حجاب وی  در المپيك لندن مورد بازتاب رسانه های جهان قرار گرفت.اولین ورزشکار ایرانی که سهمیه المپیک لندن را گرفت.

 

 

وی همچنین نخستین زن بانوی ایرانی است که در ماده تفنگ بادی از فاصله ۱۰ متر، ایران را صاحب سهمیه کرد.

 

 

وی در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مونیخ در سال ۲۰۱۰، برای اولین بار موفق به حضور در مرحله فینال شد و با قرار گرفتن در رده پنجم جهان، توانست ایران را صاحب سهمیه المپیک کند.

 

وی با درخشش خود در دهلی و کسب مدال نقره بخش سه وضعیت قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورده است. جام بزرگ در سال 91 بخاطر پوشش و حجاب خود مورد تشویق رهبر انقلاب قرار گرفت.

 

 

حضور وی در المپیک 2016 ریو باعث شد تا با حضور در منزل وی به گفت و گو بپردازیم . در وهله اول با دیدن چهره بشاش اعضای این خانواده و صمیمی ات که بین آنها به چشم می خورد حدس میزنی که چنین بانوی محجبه ای در همچنین خانواده ای باید پرورش یافته باشد .

 

 

 

بانوی تیرانداز همدانی  در خصوص برنامه استقبال  بیان کرد:  چون با هم نتوانستیم هماهنگ بشویم برنامه استقبال محقق نشد .

 

 مادر بانوی تیرانداز همدانی  از کسانی که به هر طریقی ابراز لطف می کنند قدردانی کرد . 

 

 

عملکرد بالای ورزشکاران موجب مطرح شدن آنها می شود

 

 

وی در خصوص حضور ورزشکاران در چنین رویدادهای جهانی گفت: به نظر من عملکرد ورزشکاران در این میادین تعیین کننده است و وقتی عملکرد بالایی داشته باشی برای مسئولین ورزشی  مطرح خواهی بود .

 

 

مه لقا درباره حضور خود در برزیل اظهار داشت : هنگام تیراندازی و رقابت ها تا تیر 52 ام در بالای جدول قرار داشتم و بعد از آن افت داشتم.

 

 

بانوی تیرانداز همدانی در خصوص تاثیر وزش باد شدید بیان کرد : وزش باد به حدی بود که واقعا آن را حس می کردیم اما قطعا  نتیجه به عوامل دیگری هم بستگی داشته است و من فکر می کنم لازلو (مربی تیراندازی) بهتر میتواند به آن بپردازد.

 

 

این بانوی محجبه همدانی عنوان کرد: تقریبا تا به حال 24 کشور دنیا را رفته ام و از امریکا فقط به برزیل   سفر کرده ام  اما مسابقات آسیایی در کشورهای مختلف داشته ام .

 

 

حجاب بانوان ایرانی ارزنده ترین مدال برای کشور است

 

 

وی که به عنوان بانوی حجاب برای تمام همدانی ها و ورزشکاران دنیا شناخته شده است با اشاره به پوشش خود در تمام مسابقات بین المللی  گفت: برخورد کشورهای خارجی به حجاب و پوشش ما به محیط کشور آنها بستگی دارد و ما تقریبا عادت کرده ایم .

 

 

در کشور برزیل چادر برای همه  واقعا جای تعجب داشت و همه تعجب می کردند که دراین گرمای شدید چرا باید پوشش ما به این شکل باشد.

 

 

مادر وی با بیان اینکه  مه لقا  دختری پرتلاش و هدفمند است  گفت: متاسفانه حواشی زیادی برای ما و دخترم مه لقا در فضای مجازی  ایجاد شد که باعث تنش و ناراحتی برای هر دو خانواده بانوان ورزشکار همدان  شد.

 

 

کمبود فشنگ بزرگترین مشکل تیراندازان است

 

مادر وی با اشاره به رشته تیراندازی دخترشان گفت: مه لقا سه سال بدون تیر تمرین کرد و این واقعا سخت است و در عملکرد او بی تاثیر نیست .

 

 خانواده مه لقا  تا حد امکان سعی کرده اند  که کمک حال مه لقا باشند  اما نبود تجهیزات در عملکرد مه لقا بی تاثیر نبوده است .

 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
حساسیت بر روی افراد تنها در اوج است / حجاب اسلامی ارزنده ترین مدال برای یک بانوی  ورزشکار

دیدگاه شما

آخرین اخبار