همراه اول
14. شهريور 1395 - 12:51   |   کد مطلب: 28161
اقدام مضحکانه عربستان براي سرپوش گذاشتن بر فاجعه منا
خبرگزاري آريا- تيم غواصان سعودي براي موسم حج آموزش مي بينند!

به گزارش سرويس فرهنگي خبرگزاري آريا، مقام هاي سعودي که پس از گذشت يک سال از فاجعه منا هنوز براي تشکيل کميته حقيقت ياب در اين خصوص اقدام نکرده اند، اينک براي سرپوش گذاشتن بر اين لکه ننگ در اقدامي تبليغي و نمايشي از اتخاذ تدابير ويژه براي موسم حج سال جاري سخن به ميان مي آورند.
 مرکز دفاع مدني عربستان ادعا کرد که ضمن تشکيل تيم مجرب غواصي امداد و نجات آبي براي مقابله با خطرهاي جاري شدن سيل، تشکيلاتي براي مشارکت در اجراي طرح سراسري شرايط فوق العاده در موسم حج سال جاري بسيج کرده است.
مرکز دفاع مدني سعودي اعلام کرده است که اين غواصان دوره هاي آموزشي پيشرفته غواصي را در عربستان، مصر، ايتاليا و پاکستان گذرانده اند.
اين مرکز در بيانيه اي که روزنامه هاي سعودي روز شنبه آن را منتشر کردند ادعا کرد که تيم امداد و نجات آبي متشکل از چند گروه مجهز به همه ابزار امداد و نجات است.
مقام هاي سعودي که پس از گذشت يک سال هنوز براي پرده برداشتن از حقايق فاجعه منا هيچ اقدامي نکرده اند و به صراحت آماري جعلي و دور از واقعيت از شهداي منا ارائه مي کنند، اينک براي سرپوش گذاشتن بر اين فاجعه از اتخاذ تدابير ويژه براي مقابله با خطر جاري شدن سيل در موسم حج سخن به ميان مي آورند.
براساس شواهد و قرائن به دست آمده سال گذشته سه فاجعه در عربستان رخ داد؛ نخست شهادت هفت هزار زائري بود که  در روز عيد قربان، قرباني سوءتدبير، کوتاهي، بي‌لياقتي و بي‌کفايتي دست اندرکاران حج شدند.
فاجعه‌ي دوم عدم رسيدگي به مصدومان و آشفتگي در مديريت فاجعه بود تا جايي که حتي به مصدومان آب هم نمي دادند ؛ در روز واقعه گروه‌هاي امدادي عربستان دو ساعت بعد وارد صحنه‌ي عمليات شدند اين درحالي است که  آمار قطعي نشان مي دهد که حدود 800 زائر از کشورهاي مختلف توسط امدادگران ايراني نجات يافتند، اين نشان مي‌دهد اگر گروه هاي امدادي عربستان به موقع دست به کار مي‌شدند و امکانات ساده‌ي احيا در منطقه وجود داشت، يقينا حدود  60 درصد از قربانيان امروز زنده بودند.

تيم غواصان سعودي براي موسم حج

دیدگاه شما

آخرین اخبار