همراه اول
16. شهريور 1395 - 10:12   |   کد مطلب: 28184
در پی جان باختن شمار زیادی از حجاج ایرانی در فاجعه منا، انسیه مختاری با نام هنری چکاوک شعری را که سیدامیرحسین میرحسینی از زبان بازماندگان آنها سروده است با دکلمه ای ساده و روان خواند.

در پی جان باختن شمار زیادی از حجاج ایرانی در فاجعه منا، انسیه مختاری با نام هنری "چکاوک "شعری را که  سیدامیرحسین میرحسینی از زبان بازماندگان آنها سروده است را با دکلمه ای ساده و روان خواند که به زیبایی این شعر سروده شده ، افزود؛ و در کمتر از چندین روز در سراسر کشور پخش شد .

 

 

انسیه مختاری بانوی شمشیر باز همدانی  با نام هنری چکاوک در گفتگو با خبر نگار همدان ورزش اظهار داشت: دکلمه های زیادی در خصوص شهدای مفقود الاثر و موضوعات دیگر سروده ام اما دکلمه "برای پدرم که حاجی شد "با همه متفاوت بود و سادگی و روانی آن و از همه مهمتر طبیعی بودن این دکلمه باعث زیبایی آن شد .

 

 

غم و اندوه و گریه ای که در این دکلمه وجود دارد کاملا طبیعی و از ته دل خواندم و غم و اندوه من واقعی است به طوری که همه فکر می کردند پدر من در این حادثه شهید شده است .

 

 

بانوی هنرمند همدانی ادامه داد: سال گذشته بعد از خواندن دکلمه آن را برای دوستم در فضای مجازی فرستادم و یک روز بعد با باز کردن اکانت تلگرام ام با هزاران کامنت از تمام شهرها و حتی شیعه های لبنان نیز با من احساس همدردی کرده بودند و پیام تسلیت داده بودند مواجه شدم .

 

 

مختاری بیان داشت: نکته جالب ماجرا اینجاست که پدر من سال 65 به مکه مشرف شده اند و و زمانی که اصلا من به دنیا نیامده بودم و هیچ کس از همشهریان من در این حادثه آسیب ندیدند اما بخاطر احساسی که در این دکلمه خرج دادم و ناراحتی زیادی که از این موضوع داشتم باعث جذاب شدن دکلمه شده بود .

 

 

در پایان باید گفت، لازم است مسئولین فرهنگی استان از چنین هنرمندانی حمایت کرده تا آنان بتوانند از هنر خود برای اسلام و انقلاب و کشورمان استفاده کنند و در واقع هنر خود را  در همه عرصه ها به نمایش بگذارند.به خصوص در این عرصه از زمان ، که با زبان هنر بهتر می توان منظور و مفهوم را منتقل کرد.

 

برای شنیدن صوت روی لینک زیر کلیک کنید

http://seraj24.ir/images/news/104203/media/3068.ogg

انتهای پیام/

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 
کشیدن شمشیر تیز مربی همدانی برای آل سعود خائن / پدرم حاجی شده از همدان سروده شد و در دنیا پر آوازه گشت

دیدگاه‌ها

جالب بود، با آرزوی موفقیت برای شما

دیدگاه شما

آخرین اخبار