همراه اول
16. شهريور 1395 - 13:49   |   کد مطلب: 28192
محمد قدیمی معاون اجتماعی،فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از اجرای تئاتر خیابانی در سطح شهر همدان خبر داد.

به گزارش همدان ورزش؛ محمد قدیمی معاون اجتماعی،فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: اجرای تئاترهای خیابانی در پارک های سطح شهر،اماکن عمومی و فرهنگی برای شهروندان همدانی از اوایل شهریور ماه آغاز شده و تا آخر تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه آشنایی بهتر مردم با مفاهیم فرهنگ شهروندی ،تقویت حس تعلق خاطر به شهر و شهروندان،تقویت حس مسئولیت پذیری و ترغیب و تشویق آنها در جهت کمک به مدیریت شهری می باشد، افزود: با اجرای این برنامه هنرمندان با پوششی خاص و قابل توجه به میان مردم می روند وآموزش هایی را درباره رفتار ها و هنجارهای درست شهروندی در قالب تئاتر به آنها ارائه می دهند.

 

 قدیمی افزود :خوشبختانه این برنامه  با بازخورد بسیار خوب در بین مردم قبال رویت است و  استقبال خوب شهروندان از اجرای این برنامه ،ما را به اجرای این چنین برنامه ها و تعامل بهتر با گروه های هنری شهرستان ترغیب نموده است چرا که اموزش شهروندی عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق و رفتارهای  شهروندان است. آموزش شهروندی منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت های شهروندی در جهت استحکام و مشارکت پایدار شهروندان می گردد. این مولفه ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه همه جانبه و رو به پیشرفت است. نهادینه شدن آموزش شهروندی به عنوان اساسی ترین مولفه اخلاقی و فرهنگی ،اعتماد به نفس و رفتارهای مسؤولانه را از نظر اجتماعی و اخلاقی به وجود می آورد؛ نقش دیگر این مولفه ارائه اطلاعات و آگاهی در مورد مسایل عمومی جامعه در ابعاد محلی- شهری و ملی است. چنین آموزه هایی واجد فضایل و اخلاق مدنی و جمعی است و جستجویی برای مساوات طلبی است. در واقع آموزش شهروندمداری در یک جامعه باعث این شده که تمام اعضای جامعه از حس شهروندی مثبتی به صورت ملی برخوردار باشند و ضمن برخوداری از احترام ، از حقوق مشخص اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بهره مند گردند. یادگیری پارامترهای آموزش رفتار شهروندی به افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی در زندگی کمک شایانی می کند.

 

این اجراها در موضوعاتی از قبیل:ساعت بیرون گذاشتن زباله ،حرکت بین خطوط طولی خیابان و معابر،عدم توقف در راستگرد،جدا سازی زباله،حفظ و نگهداری از فضای سبز،قرار ندادن ظروف داغ بر روی چمن، خرید از بازارچه های محلی،نکشیدن قلیان و ... انجام میگیرد.

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار