همراه اول
11. مرداد 1398 - 7:52   |   کد مطلب: 28257
سرطانی که با چاقی بروز می کند
این روزها برخی افراد برای چاق شدن دست به دامن راه های مختلفی می شوند که برخی از این راه ها می توانند باعث بروز مشکلات و خطرات جبران ناپذیری در بدن شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیام فرحبخش متخصص تغذیه گفت: این روزها انگیزه لاغر شدن در بین خیلی از افراد دیده می شود اما در این بین کسانی هم هستند که برای چاق شدن خود تلاش می کنند.

 

وی افزود: برای اینکه چاق شوید بهتر است به تغذیه خود اهمیت ویژه ای دهید متاسفانه برخی از افراد برای چاق شدن دست به دامن راه های مختلفی می شوند که می تواند برای فرد خطرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به انتخاب های غلط برای افزایش وزن اظهار کرد: به تازگی بعضی از افراد برای چاق شدن از مکمل ها و داروهای هورمونی استفاده می کنند که نه تنها آنها را چاق نمی کند بلکه باعث دردهای دائمی در بدن،‌ عقیمی،‌ سرطان و در نهایت مرگ و میر می شود به همین خاطر توصیه می کنیم قبل از مصرف هر گونه قرص و دارو و همچنین برنامه ریزی های غذایی خودسرانه، به پزشک متخصص مراجعه شود.

 

وی بیان کرد: برای اینکه به اندام ایده آل خود نزدیک شوید در گام اول باید به مسائل روحی و روانی خود اهمیت ویژه ای دهید به طور مثال افرادی که دچار افسردگی هستند قبل از هر گونه رژیم غذایی به پزشک روانشناس مراجعه کنند.

 

فرحبخش در ادامه گفت: برای افزایش وزن از مصرف غذاهای چرب مضر بپرهیزید و شیرینی جات و چیپس و هله و هوله را کاهش دهید.

 

این متخصص تغذیه در پایان خاطر نشان کرد: ورزش ها به خصوص ورزش های هوازی و پیاده روی می توانند مهمترین عامل برای رسیدن به اندام مناسب و ایده آل باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار