همراه اول
6. مهر 1395 - 9:36   |   کد مطلب: 28407
گفتگوی اختصاصی همدان ورزش با فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصار‌الحسین(ع) همدان
سبقت ازیکدیگر برای شهادت، نشان از اوج بصیرت غواصان کربلای چهار داشت
 سبقت ازیکدیگر برای شهادت، نشان از اوج بصیرت غواصان کربلای چهار داشت
فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصار‌الحسین(ع) همدان گفت: سبقت گرفتن رزمندگان در شب عملیات کربلای 4 از یکدیگر نشان از بصیرت قوی و اوج ایمان آنها بود .

حاج کریم مطهری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همدان ورزش گفت: رزمندگان غواصی اصولا در بدو ورود باید آشنایی مختصری با آب و پیش زمینه ای در خصوص شنا داشتند تا بتوانند غواصی کنند.

 

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در خصوص عملیات کربلای 4 افزود: عملیات قبل از کربلای 4 غواصی لشگر انصار اولین بار 20 شهریوماه در جزیره مجنون بود بنابراین رزمندگان آشنایی مختصری با غواصی داشتند.

 

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشگرانصار الحسین (ع) اظهار داشت: برای عملیات کربلای 4 رزمندگان باید شبانه روز آموزش می دیدند و بیشترشب ها آموزش انجام می شد و فشار زیادی روی بچه ها بود و خیلی ها مریض شدند اما چون عملیات در پیش رو داشتیم همگی مقاومت می کردند.

 

مطهری با بیان اینکه توان رزمندگان تحلیل رفته بود گفت: تمام بچه ها مصمم تر از قبل بودند و در تمام آموزش ها شرکت می کردند چون می دانستند اگرخوب آموزش نبینند در شب عملیات خط می خورند.

 

وی ادامه داد: کار غواصی بسیار سخت است و این کار برای عملیات کربلای 4 در فصلی انجام شد که اوج سرما بود زیرا آبان و آذر جزوسردترین ماه های سرد سال در خوزستان و سرمای سوزنده دارد.

 

 مطهری در خصوص شب عملیات که 4 دی ماه انجام شد بیان داشت: عموما بچه های اطلاعات عملیات هم هر شب باید به آب می زدند و سختی کار برای آنها هم بود در شب عملیات نیز تعداد لباس های غواصی از تعداد  رزمندگان کمتر بود زیر آن زمان تحریم وبودیم و به سختی لباس غواصی پیدا می شد و بچه ها حتی با لباس های تمرینی غواصی می کردند در شب عملیات با این حال رزمندگان از یکدیگربرای غواصی سبقت می گرفتند.( به یاد دارم که مسئول تدارکات حاج حسن بختیاری شب عملیات بیش از دو ساعت گریه و التماس کردند که یک دست لباس به من بدهید تا بتوانم شرکت کنم)

 

وی در بازگویی خاطرات یکی ازهمرزمانش " شهید محمد مختاران " بیان کرد : شهید مختاران یکی از رزمندگان زبده و فعال در غواصی بود که در تمام آموزش ها تمام و کمال شرکت می کرد بعد از عملیات که شهید شدند پدر وی حاج علی اکبر مختاران گفت محمد دوران آموزش گله ای نکردند که آب سرد است و نمی تواند در آموزش ها شرکت کند ؟ گفتم اتفاقا جزو اولین افرادی بود که فین میزدند و شنا می کردند.

 

 این در حالی بود که پدر ایشان گفت: محمد سالها از رماتیسم استخوان رنج می برد و آب سرد درد بیماری او را بیشتر می کرد.

 

مطهری گفت: این ها نشان از ایمان و اعتقاد بچه ها داشت و در شب عملیات هم خیلی از این قبیل رزمندگان بودند که سن آن ها بین 14 تا 15 سال بود و درجه ایمان آن ها باعث شده بود که جای هیچ گونه تردیدی در دلهایشان نماند.

 

وی در خصوص شب عملیات عنوان کرد: در شب عملیات حاج ستار ابراهیمی و شهید علی چیت سازیان کنار آب آمدند و بچه ها را یکی یکی از زیر قرآن عبور دادند، بچه ها از لجن های کنار آب برداشته و بدن ها و هر نقطه ای را که نور می زد پوشاندند که وقتی منور می زنند انعکاس نداشته باشند. وقتی وارد آب شدیم متوجه شدیم که دشمن خیلی هوشیار است و تکلیفی بر دوش ما بود ، لشگرهای زیادی قرار بود عملیات کنند و اگر ما کوتاهی می کردیم روی بقیه کارها تاثیر می گذاشت.

 

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشگرانصار الحسین (ع) گفت: آب اروند به اصطلاح وحشی است و این آب در شب عملیات رزمندگان را به این سو و آن سو می برد و خیلی از رزمندگان را به سمت جزیره عراقی ها برده بود و در آنجا گردابی ایجاد شده بود که بچه ها به سختی خودشان را بیرون کشیدند و فقط با توسل به ائمه و تلاش بچه ها این کار انجام شد .

 

وی گفت: دشمن در ام الرصاص ما را با دست نشان می دادند که بچه ها خودشون را به منطقه رساندند و این در حالی بود که دشمن در خشکی و پشت سنگرهای بتنی و سیمانی خودش قرار داشت و رزمندگان ما داخل آب بدون هیچ مانع و پناهی ، توپ هایی که عراقی ها برای بچه ها استفاده می کردند برای زدن هواپیما بود و سلاح رزمندگان ما کلاشینکف بود بهر حال هر طور بود بچه ها به خط زدند و خط اول و دوم را گرفتند حتی روی دژ دشمن ، به خاطردارم که پیکر شهید مسعود مرادی روی سیم خاردارها بود و عراقی ها برای برداشتن اسلحه اش با یکدیگر دعوا می کردند.

 

 

مطهری ادامه داد: بهرحال خط را شکستیم که نیروهی آبی و خاکی بتوانند با قایق بیایند و عبور کند و طرفین موفق نشدند. ام االرصاص بصورت سدی روی کارون قرار گرفته و قرار بود تمام گردانها از کارون عبور کنند و لشکر حضرت رسول (ص) قرار بود از جا پای گردان ما عبور کند اما تا ام الرصاص سقوط نکرده بود .

 

 

وی بیان داشت: تنها قایقی که توانست از تنگه عبور کند حاج ستار ابراهیمی بود که توانستند خودشان را برساننند و درگیر شوند و این عملیات در همان شب به پایان رسید .

 

 

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشگرانصار الحسین (ع) در پایان در خصوص شهید شمسی پورگفت: علیرضا نقش بسیار تاثیر گذار و مهمی داشتند و حرکتش وقتی از میدان موانع می خواستیم عبور کنیم با چند نفر از بچه ها حدود 40 متر بالاتر از ما به خاکریز  نفوذ می کنند و ورود آنها اطلاعات زیادی را به ما داد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار