همراه اول
14. مهر 1395 - 8:31   |   کد مطلب: 28506
دبیر مجمع بسیج استان همدان در گفتگوبا همدان ورزش
تقدیر از سکینه خدابنده‌لو بانوی ورزشکار بسیجی در المپیک ریو
 تقدیر از سکینه خدابنده‌لو بانوی ورزشکار بسیجی در المپیک ریو
دبیر مجمع بسیج استان همدان تقدیر از بانوی بسیجی مربی و ورزشکار را از برنامه‌های ویژه این مجمع برشمرد و گفت: سکینه خدابنده‌لو به عنوان بانوی بسیجی ورزشکار حاضر در المپیک ریو تقدیر خواهد شد.

ایوب حضرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه ششمین مجمع بسیج استان مطابق سنوات گذشته 14 مهرماه در سالن مجتمع انصار برگزار می‌شود، اظهارکرد: رسالت مجمع در مرحله نخست بکارگیری نخبگان بسیجی در همه اقشار از دانش‌آموزان تا اساتید بسیجی است.

وی به وجود 11 کارگروه در مجمع بسیج اشاره کرد و گفت: در این کارگروه‌ها چالش‌ها و مشکلات استان احصاء و کارشناسی و در گام دوم راهکاری برای مشکلات ارائه می‌شود و نقش نخبگان بسیجی در مجمع بسیار موثر و مفید است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان بیان کرد: تعبیر ما از مجمع بسیج استان مجلس شورای اسلامی در ابعاد استانی با کارگروه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، سلامت، بانوان، کشاورزی، آب، صنعت، تعلیم و تربیت، اقتصادی، دفاعی و عمران و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه‌ها متشکل از 20 قشر بسیج هستند، افزود: دو برنامه اصلی روز چهارشنبه در مجمع پیگیری می‌شود که انتخاب هیأت رئیسه نخستین برنامه خواهد بود.

حضرتی هیأت رئیسه مجمع بسیج را از بسیجیان استان همدان دانست و تصریح کرد: هیأت رئیسه باید با رأی اعضای مجمع انتخاب شود به طوری که نایب رئیس اول به صورت انتصابی فرمانده سپاه و نایب رئیس دوم و دو بازرس از بسیجیان هستند که در انتخابات، انتخاب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج مقدمات مجمع بسیج استان همدان را فراهم می‌کنند، ادامه داد: مجمع بسیج در شهرستان‌ها نیز با همین ترکیب، مسائل مختلف مربوط به جامعه هدف شهرستان را بررسی و راهکار ارائه می‌دهند.

دبیر مجمع بسیج استان همدان اظهار کرد: برنامه دوم در ششمین مجمع بسیج ارائه طرح مهارت‌آموزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان است که توسط کارگروه اقتصادی ارائه خواهد شد و بعد از ایراد نظرات موافقان و مخالفان، رأی‌گیری و در صورت تصویب به عنوان سند مجمع به تصویب می‌رسد.

وی به مدعوین مجمع بسیج اشاره کرد و گفت: عموم بسیجیان عضو اقشار مختلف، نخبگان بسیجی، اعضای کارگروه ذیل مجمع بسیج و تعدادی از روسای ادارات متناسب با موضوع به این مجمع دعوت شده‌اند.

حضرتی تقدیر از بانوی بسیجی مربی و ورزشکار را از برنامه‌های ویژه این مجمع برشمرد و بیان کرد: سکینه خدابنده‌لو به عنوان ورزشکار و مربی نخبه و ارزشمند با عملکرد خوب در المپیک ریو در این مجمع تقدیر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با انتخاب هیأت رئیسه قوی‌تر و فعال‌تر بتوان مطالبات بسیجیان را دنبال کرد، افزود: رسالت اصلی و کلان مجمع بسیج مطالبه‌گری از مسؤولان دولتی به منظور پیگیری دغدغه‌های رهبری و حل مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در استان با علم به مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان استان با توجه به ظرفیت بسیج در رفع مشکلات کمک کنند که در این راستا به دبیران کارگروه‌ها نیز تأکید بر برگزاری جلسات با دعوت از مسؤولان اجرایی استان شده است.

وی با بیان اینکه در پایان هر مجمع بیانیه صادر می‌شود، یادآور شد: مطالبه‌گری و دغدغه‌های بسیجیان در غالب بیانیه مطرح و منتشر می‌شود زیرا هدف مجمع دخالت در مسائل دولتی و اجرایی نبوده بلکه صرفاً کمک بسیجی‌وار به مسؤولان اجرایی با توجه به آگاهی از ظرفیت‌‎های موجود مدنظر است.

حضرتی با اشاره به مصوبات مجمع پنجم، گفت: کاهش میزان مصرف مواد مخدر توسط کارگروه دفاعی در خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس و دانشگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مصوب شد.

وی در پایان گفت: بحث کاهش رشد جمعیت نیز در مجمع پنجم تصویب شد زیرا استان همدان از استان‌های دارای رشد کند جمعیت است که با وجود پیگیری، هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

منبع : فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار