همراه اول
18. مهر 1395 - 11:58   |   کد مطلب: 28531
در پی انتشار چک های میلیونی مداحان در شبکه های اجتماعی مصاحبه ای با مسئول بسیج مداحان همدان انجام شد .

به گزارش همدان ورزش؛ در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و دیدن چک های مداحان کشوری در شبکه های اجتماعی برآن شدیم تا مصاحبه ای با مسئول بسیج مداحان استان همدان انجام دهیم .

 

مجتبی روشن روان در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهارداشت: استان همدان نسبت به بقیه مناطق به لحاظ جو هیئتی که دارد خوشبختانه محتوای مداحی آن سالم تر از بقیه مناطق است .

 

وی با اشاره به محتوای سالم مداحی در همدان همایش های آموزشی و بصیرتی بسیج مداحان و دور بودن مداحان همدانی از جو غالب بر سایر هیئت های کشوری را از دلایل این امر برشمرد.

 

مسئول بسیج مداحان همدان  ادامه داد: مداحی کسوتی است که تا آخرین نفس از آموزش  بی نیاز نیستیم و مداح تا آخر عمر نیاز به آموزش و یادگیری دارد .

 

روشن روان عنوان داشت : تا کنون چندین دوره نشست تخصصی با موضوعات مختلف برای مادحین داشته ایم .

 

مداح پیشکسوت همدانی عنوان داشت: در هر دوره که برگزار می کنیم تقریبا 200 نفر از مداحان شرکت می کنند و اکثر شرکت کننده ها را اقایان تشکیل می دهند ، البته دوره جداگانه ای برای بانوان مداح در پادگان ابوذر همدان برگزار کردیم که 100 نفر از بانوان آموزش دیدند .

 

وی در خصوص چک های مداحان در شبکه های محازی بیان داشت : این حرکت یک حرکت حساب شده است و چند دلیل دارد که اثبات این چک ها جای بحث دارد ؟ و مداحان به حدی مشغله دارند که اصلا فرصت نمی کنند به جایی بروند که چک 20 میلیونی بگیرند .

 

روشن روان  با اشاره به اینکه اسم اصلی مداحان همان چیزی نیست که مردم عام می شناسند و نکته دیگر اینکه سنت هدیه دادن سنت اهل بیت (ع) است و در زمان های گذشته اگر شاعری در مراسمی شرکت می کرد و مدیحه سرایی می کرد ائمه به او هدیه می دادند (  ائمه فرمودند که اگر ما دهان شاعر را جواهر بگیریم باز حق شما ادا نشده است)

 

 

مسئول بسیج مداحان همدان گفت: انتشار چک ها در فضای مجازی و حسای کردن مردم به این مسایل بیشتر شبیه یک بازی است . 

 

 

وی با تایید اینکه ایراد و آسیب وجود دارد و در تمام کارها و قشرها هست حرفی نیست اما این حرکت تند وقتی به این صورت دارد شکل می گیرد فقط می خواهند ذهن مردم را از فیش های نجومی دور کنند .

 

 

مداح پیشکسوت همدانی افزود؛ فراتر از اینها اگر مداحی به مراسمی برود طلبی ندارد و بانی مجلس خودش مبلغ را می دهد و وقتی یک مداحی به خوبی تربیت شود تاثیر گذاری زیادی دارد و می تواند جمعیت زیادی  را آموزش دهد.

 

روشن روان در پایان گفت: ما باید منتظر فتنه های رنگارنگی هم باشیم که هرساله دشمن برای ما دام پهن می کند و جای خوشحالی دارد که جلسات مذهبی روز به روز شلوغ تر می شود و در پایان میتوان گفت :

 

ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست

عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

دیدگاه شما

آخرین اخبار