همراه اول
11. اسفند 1397 - 9:57   |   کد مطلب: 28615
 مورد از بهترین منابع غذایی ویتامین

اگر سعی دارید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، باید مواد غذایی حاوی ویتامین B12 مصرف کنید. B12 ویتامینی است که برای کمک به عملکرد سلول های قرمز خون در بدن ضروری است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی دریافت می کنید، متصل می شود. با این حال این ویتامین می تواند بصورت مصنوعی نیز به مواد غذایی افزوده شود تا به شما کمک کند دوز توصیه شده روزانه تان از ویتامین  B12 را دریافت کنید. علاوه بر این، برای کسانی که ویتامین B12 کافی از رژیم غذایی شان دریافت نمی کنند، این ویتامین به صورت مکمل نیز موجود است.

- تخم مرغ

بخش زرد خام تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است. تخم غاز و اردک نیز دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین  B12 می باشند.

۲- پنیر

اگرچه همه ی انواع پنیرها سرشار از ویتامین B12 نیستند، اما پنیر سوئیسی، پارمسان، موتزارلا و فتا همگی حاوی این ویتامین هستند.

 

۳- گوشت گاو

گوشت کمر، دنده و راسته، همگی حاوی ویتامین  B12 هستند. اما شقه گوشت گاو، بیشترین مقدار از این ویتامین را دارد.

۴- گوشت بره

یک برش از شانه بره می تواند بیشتر از ۶۰ درصد دوز توصیه شده روزانه شما از ویتامین B12 را تامین کند.

۵- سخت پوستان

اگر به صورت خام یا بخار پز شده یا کبابی خورده شوند، انواع مختلف سخت پوستان مانند حلزون یا صدف، سرشار از ویتامین B12 هستند.

۶- خاویار

هر چند معمولا فقط به عنوان یک چاشنی برای غذای بزرگتر خورده می شود، اما تخم ماهی می تواند بیش از ده برابر مقدار ویتامین B12 موجود در تخم مرغ، این ویتامین را فراهم کند.

۷- غذاهای دریایی

ماهی، خرچنگ، لابستر و هشت پا، تنها تعداد معدودی از مواد غذایی هستند که حاوی ویتامین B12  می باشند. شاید آنها غذاهای روزمره نباشند اما شما کمبود ویتامین B12 دارید، باید سعی کنید راه های خلاقانه ای برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی تان پیدا کنید.

۸- شیر

شاید شیر، ساده ترین راه برای اضافه کردن ویتامین B12 به رژیم غذایی تان باشد. شما می توانید با پیدا کردن یک غلات صبحانه غنی شده با این ویتامین، با یک تیر دو نشان بزنید. اینکار، ویتامین B12 بدن شما را تکمیل می کند و به شما کمک می کند دوز روزانه مناسب از این ویتامین را دریافت کنید.

مطلب مرتبط:  ۴ روش برای شروع موفق یک رژیم غذایی

چرا مواد غذایی حاوی ویتامین B12 اینقدر مهم هستند؟

کمبود ویتامین B12، یک مشکل جدی در کشور است. اگر از خستگی، تمرکز ضعیف، حافظه بد، تحریک پذیری و افسردگی رنج می برید یا نمی توانید در موقع کارتان درست فکر کنید، ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشید. مشکل خواب و دوره های هیجان شدید و روان پریشی نیزممکن است به علت کمبود ویتامین B12 اتفاق بیفتد.

اگر فکر می کنید که ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 باشید، فورا به پزشکتان مراجعه کنید یا سعی کنید به رژیم غذایی تان، ویتامین B12 بیشتری اضافه کنید. رژیم های گیاه خواری نیز معمولا منجر به کمبود ویتامین B12 می شوند. بنابراین اگر گیاه خوار هستید، از طریق مکمل ها ، ویتامین B12 بیشتری وارد رژیم غذایی تان کنید. خوردن یکی از این ۸ ماده غذایی به شما کمک خواهد کرد که ویتامین B12 مورد نیازتان را دریافت کنید.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار