همراه اول
27. مهر 1395 - 8:17   |   کد مطلب: 28624
دلیل تغییر شیوه برگزاری مسابقات تنیس روی میز
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به مسابقات دسته برتر که با شیوه ای متفاوت از همیشه برگزار شد، گفت: شبیه سازی رقابت های داخلی به مسابقات برگزار شده در سطح جهانی دلیل اصلی این کار بود.

 

مسابقات تنیس روی میز دسته برتر مردان در حالی برگزار شد که برخلاف همیشه، بازیکنان شرکت کننده در این رقابت ها به صورت دوره ای با یکدیگر بازی نکردند بلکه آنها ابتدا در چهار گروه چهار نفره دیدارهای خود را برگزار کردند و در ادامه طبق قرعه کشی، دیدارهای خود را با حریفان شان ادامه دادند تا پایان مسابقات و مشخص شده رده بندی نهایی هر یک از بازیکنان.

مهرداد علی قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد تغییر ایجاد شده در شیوه برگزاری رقابت های دسته برتر توضیح داد و تاکید کرد که شبیه سازی جهانی دلیل اصلی این اقدام بوده است ضمن اینکه در برگزاری مسابقه به شیوه دوره ای، احتمال تبانی زیاد است!

وی در این رابطه اظهارداشت: پیش از این تمام رقابت های داخلی تنیس روی میز از جمله همین مسابقات دسته برتر به صورت ۳ از ۵ برگزار می شد در حالیکه تمام رقابت های بین المللی، المپیک گرفته تا مسابقات جام فجر خودمان به صورت ۴ از ۷ برگزار می شود. به همین دلینل تصمیم گرفتیم مسابقات داخلی را نیز به شیوه نزدیک به رقابت های بین المللی و به صورت ۳ از ۷ برگزار کنیم. 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: در واقع هدف مان این است که در مسابقات داخلی با ایجاد تغییرات لازم به نوعی شبیه سازی جهانی ایجاد کرد و آنها را با شیوه ای نزدیک به رقابت هایی که در سطح جهان برگزار می شود، برگزار کنیم. البته که نمی توانیم مسابقات داخلی را دقیقا مانند رقابت های بین المللی و مثلا بازی های المپیک برگزار کنیم اما می توانیم هر چه بیشتر شیوه آن را نزدیک به این رقابت ها کرد 

قارداشی گفت: یکی دیگر از تغییرات لحاظ شده در مورد شیوه پیگیری مسابقات و رویارویی بازیکنان بود. قبلا بازیکنان به صورت دوره ای با هم بازی می کردند در حالیکه در مسابقات معتبر بین المللی اصلا چنین شیوه ای اجرا نمی شود. به هر حال در برگزاری مسابقات به صورت دوره ای احتمال «تبانی» زیاد است و این مختص تنیس روی میز نیست. در هر رشته ای که مسابقاتش به صورت دورهای برگزار شود، این احتمال وجود دارد که یک بازیکن یا تیم تبانی کنند. در واقع یکی دیگر از اهداف مان برای تغییر شیوه برگزاری مسابقات، در کنار شبیه سازی جهانی، کم کردن احتمال تبانی بود. 

وی با یادآوری اینکه تغییر شیوه برگزاری مسابقات داخلی تنیس روی میز پیش از رقابت های دسته برتر مردان، برای بانوان اجرا شد، به برخی حواشی که به خاطر این کار در جریان مسابقات ایجاد شد، اشاره کرد و گفت: به هر حال هر اقدامی برای تغییر و تحول با کم و کاستی هایی همراه می شود. در بخش بانوان یک  نفر هم معترض نبود اما رقابت های مردان با اعتراض هایی همراه شد. البته توضیح لازم را به بازیکنان و کلا افراد معترض ارائه کردیم و تشریح کردیم که هدف مان از این اقدامات چیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه برگزاری مسابقات داخلی به شیوه جهانی باعث می شود بازیکنان هنگام حضور در میادین بین المللی کمتر با مشکل مواجه شوند، اظهارداشت: مورد داشته ایم که بازیکنی با نتیجه سه بر صفر، سه بر یک یا سه بر دو از حریف خود پیش بوده اما در نهایت ۴ بر ۳ باخته است چراکه شیوه برگزاری مسابقه به صورت ۳ از ۵ بود. در حالیکه برگزاری مسابقه با شیوه ۴ از ۷ کمک می کند تا کمتر چنین غافلگیری هایی ایجاد شود. 

به گزارش مهر، رقابت های تنیس روی میز دسته برتر با حضور ۱۶ بازیکن برگزار شد که در پایان رقابت دو روزه میان آنها نوشاد عالمیان روی سکوی نخست ایستاد و مهران احدی، نیما عالمیان و افشین نوروزی هم دوم تا چهارم شدند. ضمن اینکه محمدعلی روئین‌تن، محمدامین حنطه، محمد فرقدانی، میدیا لطف‌الله نسبی، امین میرالماسی و آرمان حاجی‌ئی با قرار گرفتن در رده‌های یازدهم تا شانزدهم به دسته اول سقوط کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار