همراه اول
29. مهر 1395 - 9:44   |   کد مطلب: 28676
زائران اربعین بخوانند
در ایام مراسم باشکوه و حماسی اربعین سید و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) آخرین اخبار مربوط به این مهم را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از پایگاه خبری رهیاب در ایام مراسم باشکوه و حماسی اربعین سید و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) آخرین اخبار مربوط به این مهم را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

تهیه طرح عملیاتی اطلاعاتی برای ایجاد امنیت زوار در مرزهای خوزستان
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از تهیه طرح عملیاتی ـ اطلاعاتی برای ایجاد امنیت زوار در مرزهای خوزستان خبر داد.
سردار محمدرضا اسحاقی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد:سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ... یک طرح عملیاتی - اطلاعاتی را نیز تهیه کردند. موضوع آموزش نحوه خروج از مرز و همچنین نکاتی که باید در عراق رعایت شود را به اصحاب رسانه اطلاع رسانی کرده و به حج و زیارت نیز اعلام شده است.
وی تصریح کرد: ساماندهی مواکب، موضوع تردد و حمل بار برای آنها، پارکینگ ۵۰ هزار دستگاهی در شلمچه و چذابه که فاز یک آن بیش از ۵۰ هکتار است آماده شده در شلمچه و پیشرفت ۸۰ درصدی را در چذابه شاهد هستیم.
سردار اسحاقی عنوان کرد: همچنین موضوع تعطیلی پایانه های مرزی برای تردد کالا به مدت ۱۵ روز را نیز در دستور کار داریم.

زائران با مدارک کامل به مرز شلمچه مراجعه کنند
مدیر پایانه مرزی شلمچه با تاکید بر اینکه زائران با مدارک کامل به مرز شلمچه مراجعه کنند، گفت: تاکنون خبری مبنی بر عدم لزوم ویزا برای تردد به کشور عراق اعلام نشده است و در صورت اعلام این خبر، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
جمال حمیدی ادامه داد: آن چیزی که تاکنون به دست ما رسیده این است که بدون ویزا نباید کسی به مرز شلمچه مراجعه کند و در خود محل مرز امکاناتی برای صدور ویزا وجود ندارد.
وی گفت: زائران از همین روز‌ها برای صدور ویزا و سایر مدارک خود اقدام کنند، چون که هر چه به سمت اربعین حسینی پیش رویم، ازدحام بیشتر و زائران با مشکل مواجه خواهند شد.

استقرار یک‌ماهه «موکبهای ایرانی» برای زائران اربعین
رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین از استقرار موکبهای ایرانی در شهرهای مرزی سامرا، نجف، کاظمین، کربلا و طول مسیر پیاده‌روی خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی به زائران در این موکبها از ۲۵ محرم (ششم آبان) تا ۲۵ صفر انجام می‌گیرد.
حسن پلارک درباره آخرین برنامه‌های کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: امسال تمهیدات بیشتر و کامل‌تری را برای زائران ایرانی اربعین حسینی(ع) تدارک دیده‌ایم.
وی با بیان اینکه سال گذشته 350 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از خدمات موکبهای ستاد مرکزی اربعین بهره گرفتند، افزود: امسال هدف‌گذاری برای خدمات‌رسانی به 700 هزار زائر تدارک دیده شده و این خدمات شامل موکبها، پذیرایی و اسکان زائران در طول مسیر خواهد بود.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین تصریح کرد: حدود 15 درصد خدمات ستاد در مبادی خروجی مرزهای کشورمان انجام می‌گیرد و سایر خدمات نیز در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و طول مسیر پیاده‌روی ارائه خواهد شد.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین تصریح کرد: مردم و افراد خیّری که قصد خدمت‌رسانی و ارائه نذورات را دارند، می‌توانند کمکهای نقدی خود را به حساب 1040 بانک ملی واریز کنند.

استقرار ۳۲ گیت برای تردد زائران حسینی در مرز چذابه
فرماندار دشت آزادگان گفت: در مرز چذابه ۳۲ گیت ورود و خروج برای زائران آماده سازی شده است و زائرانی که قصد شرکت در زیارت اربعین حسینی را دارند حتما با در دست داشتن روادید معتبر و ویزا به مرزها مراجعه کنند.
نادر عمیدزاده اظهارداشت: در جلسه ستاد اربعین سال 95 تمامی تدابیر لازم برای شهرهای مرزی استان منتهی به عراق صورت گرفت و همچنین هر کمیته بر اساس وظیفه محول شده در حال پیاده سازی امکانات مورد نیاز برای رفاه حال زائران حسینی است.
وی افزود: امسال نیز در شهرستان دشت آزادگان سه زیرساخت مهم از جمله پارکینگ، روشنایی و ساماندهی وضعیت جاده‌ها در دستور کار فرمانداری دشت آزادگان قرارگرفت که در زمینه پارکینگ، زمینی به مساحت 160  هکتار آماده  شده است.
عمید زاده خاطرنشان کرد: محل مورد نظر برای استقرار مواکب پذیرایی از زائران آماده بوده و امسال نیز بیش از 160 موکب که به صورت خودجوش توسط  مردم دشت آزادگان و 13 شهر معین خوزستان برپا شده‌اند از زائران حضرت ابا عبدالله حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای سلامتی و کمک‌های امدادی به زائران انجام شده است، عنوان کرد: سال گذشته حدود 480 هزار زائر از مرز چذابه تردد کردند و پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون نفر از این مرز عبور کند.

تولید مستند پیاده روی اربعین «از شلمچه تا کربلا» توسط مرکز آبادان
داریوش دبیقی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه از تولید و مستندسازی همایش بزگ پیاده روی اربعین توسط گروه صدا و سیما مرکز آبادان خبر داد و افزود: ساخت برنامه های تولیدی در برنامه کار امسال صدا و سیما مرکز آبادان طی ایام اربعین قرار دارد و قرار است برنامه ای مستند از مرز شلمچه تا کربلا توسط گروه برنامه ساز مرکز آبادان تولید شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان توضیح داد: به منظور تهیه برنامه از «شلمچه تا کربلا» دو تیم خبری و تلویزیونی همراه با مردم پیاده عازم کربلا می شوند و از طول مسیر علاوه بر ارسال خبر، مستند نیز تهیه خواهند کرد.
وی بیان کرد: صداو سیما مرکز آبادان آمادگی دارد امسال هماهنگی خوب و منسجمی را با دستگاه های مستقر در مرز شلمچه همچون منطقه آزاد اروند، گمرک منطقه آزاد اروند و پایانه مسافری شلمچه داشته باشد تا بتوان انسجام مطلوب در مرز را طی ایام اربعین ایجاد کرد.

پایانه مسافری شلمچه تا اربعین آماده‌سازی می‌شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با بیان اینکه پایانه مسافری شلمچه تا اربعین آماده‌سازی می‌شود، گفت: در حال حاضر آب، روشنایی و سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در مسیر تردد زوار توسط منطقه آزاد اروند آماده شده است.
ولی الله حیاتی اظهار کرد: منطقه آزاد اروند از مدت‌ها پیش پروژهای مهمی همچون بحث انتقال آب مورد نیاز، روشنایی، بهسازی جاده دسترسی، پارکینگ خودروها و همچنین چهار خطه کردن مسیر پل راه آهن تا پل نو را در دستور کار خود قرار داده و اکثر این پروژه‌ها در آستانه اربعین به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه پایانه مسافری شلمچه تا اربعین آماده‌سازی خواهد شد، گفت: منطقه آزاد اروند تمام امکانات خود را برای آماده‌سازی پروژه‌هایی که در تعهد آن است، به عمل آورده و این موضوع باعث شده مرز شلمچه از آمادگی بهتری برای پذیرش زوار اربعین برخوردار باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر خاطرنشان کرد: امسال مرز شلمچه از آمادگی 100 درصدی برای پذیرش زائران اربعین حسینی برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار