همراه اول
9. تير 1398 - 12:23   |   کد مطلب: 28776
دلایل مهم درد سمت چپ پایین شکم در هنگام ورزش

درد در سمت چپ پایین شکم هنگام ورزش، موضوع غریبی نیست. اگر فقط هنگام تمرین این درد را احساس کنید، احتمالا چیزی غیر از پهلو درد یا انقباض عضلانی نیست اما به گفته MayoClinic. com یکی از دیگر دلایل درد سمت چپ پایین شکم می‌تواند شامل آپاندیس، سرطان، آندومتریوز، جراحت، انسداد روده، عفونت های کلیوی و پارگی روده بزرگ باشد. برخی از این شرایط وخیم هستند، بنابراین اگر درد شکمی شدید دارید که شما را نگران کرده به دکتر مراجعه کنید.

 

درد پهلو

انقباض عضلانی یا گرفتگی عضلات، دردی رایج در میان ورزشکاران تازه‌کار است. با وجود دردناک بودن، انقباض پهلو مساله نگران کننده‌ای نیست و وقتی شما ورزش را متوقف کنید، رفع خواهد شد. برای جلوگیری از درد پهلو، قبل از ورزش آب بیش از حد و غذاهای نفاخ مصرف نکنید. این یک مشکل رایج در کسانی است که به تازگی یک برنامه ورزشی را آغاز کرده‌اند. وقتی میزان آمادگی شما بالا برود پهلو دردتان فروکش می‌کند. وقتی احساس گرفتگی کردید آرام و عمیق دم بگیرید، مثل اینکه از طریق یک نی نفس می‌کشید و سپس با قدرت هوا را بیرون دهید.

جراحت

درد شکم در هنگام ورزش ممکن است در اثر جراحت باشد، اگر شما یک ماهیچه را بکشید یا به خود زیاد فشار آورید شکم شما ممکن است درد بگیرد. برای اجتناب از آن، خیلی به خود فشار وارد نکنید. بعد از یک روز تمرینات سنگین شکمی، داشتن درد طبیعی است. بنابراین سعی کنید یک روز بین تمرینات قدرتی روی شکم استراحت کنید. اگر تمرینی به شما صدمه وارد کرده، آن را متوقف و اجازه دهید بدنتان بهبود یابد. می‌توانید تمرین دیگری انجام دهید که به شما آسیب نرساند تا اینکه شکم التیام پیدا کند.

آپاندیسیت

آپاندیسیت نتیجه یک آپاندیس ملتهب است و معمولا با برداشتن آن رفع می‌شود. درد آن معمولا در پایین شکم آغاز شده و به سمت راست و پایین شکم حرکت می‌کند، اما بنا به گفته MayoClinic. com، ممکن است در قسمت چپ هم درد احساس کنید. این درد در طول چند ساعت شدیدتر شده و معمولا با تهوع، کاهش اشتها، تب، یبوست، اسهال و تورم شکم همراه است. اگر فکر می‌کنید از آپاندیسیت رنج می‌برید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید چون این یک فوریت پزشکی است.

آندومتریوز

آندومتریوز یک بیماری مزمن است که وقتی اتفاق می‌افتد که بافت رحم زن در خارج از رحم او رشد کند. این می‌تواند باعث دردهای لگنی شده و باید جدی گرفته شود. درد آن همزمان با عادت ماهانه، مقاربت، اجابت مزاج و ادرار کردن اتفاق می‌افتد. اگر فکر می‌کنید از آندومتریوز رنج می‌برید فورا با پزشک خود تماس بگیرید

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار