همراه اول
11. آذر 1395 - 0:52   |   کد مطلب: 29150
تاسیس باشگاه های ورزشی و رشته های ورزشی خاص هر کدام قوانین مخصوص خود را دارند که در گزارش ارائه شده با جالب ترین قوانین ورزشی آشنا می شویم .

 

به گزارش همدان ورزش؛ تاسیس و احداث باشگاه های ورزشی در هر استان قوانین خاص خود را دارد و با توجه به منطقه آب و هوایی و مکان وموسس آن باشگاه مورد بررسی قرار می گیرد .

 

 

مدیر باشگاه ورزشی روژان در گفتگو با خبرنگار همدان ورز ش اظهارداشت : قانون جدیدی که امسال در اولین نظر توجه من را جلب کند قانون راهبر بود که در سال های قبل وجود نداشت اما امسال حتما باید باشگاه 100 متر از چهارراه و میدان فاصله داشته باشد .

 

 

مریم السادات موسوی ادامه داد: برای احداث ی باشگاه و گرفتن مجوز در اولین مرحله باید با مراجعه به اداره ورزش و جوانان درخواست دهیم و رنجبر زاده کارشناس اداره ورزش همدان تایید کنند و مراحل قانونی آن طی شوند مثلا از نظر ساختمانی باید ارتفاع ساختمان حداقل دو متر و 80 سانتی متر باشد و حریم نبودن و مالکین بیگانه در محدوده نباشند مثلا در همدان دو باشگاه نیلی و نیکان 500 متر حریم هوایی دارند .

 

 

وی بیان داشت: گرفتن معرفی نامه و و قبول کردن شرایط مثلا یک سری از شغل ها نباید در کنار باشگاه باشند مثلا تعمیرگاه ماشین و........م مسایل ایمنی و مشرف نبودن باشگاه از دیگر مسایل یک باشگاه است .

 

 

موسوی عنوان داشت: راهبر ملک رو با توجه به موقعیت ترافیکی بررسی می کند که مثلا حتما پیاده رو داشته و فاصله اش مناسب باشد برای آن منطقه ترافیک ایجاد نکند .

 

 

وی تصریح کرد: کسی که برای باشگاه درخواست داده باید به کمیسیون ورزشی رود که 13 نفر از گارشناسا عضو این کمیسیون هستند و همه در مورد صلاحیت موسس باشگاه نظر می دهند .

 

 

 موسوی از دیگر قوانین باشگاه را بیمه مدنی آن ملک دانست و گفت: داشتن بیمه مدنی از یک نفر تا 4 نفر می تواند باشد و این بدان معنا است که اگر برای کسی در باشگاه مشکلی ایجاد شود حتی اینکه آن شخص همراه ورزشکار باشد این بیمه شامل آن می شود و می تواند غرامت دریافت کند .

 

 

وی از دیگر قوانین باشگاه را داشتن مربی در هر رشته خاص دانست و افزود: اگر باشگاهی در رشته های مختلف  فعالیت داشته باشد باید در تمام این رشته های معرفی شده یک مربی داشته باشد و و کارت مربی گری و تایید شده هم لازم است .

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار