همراه اول
21. مرداد 1398 - 10:47   |   کد مطلب: 29184
مزایا و معایب شیک های جایگزین وعده غذایی

مزایا و معایب مصرف شیک های جایگزین وعده غذایی

کنترل وزن

برخی از مطالعات بین کاهش وزن و نوشیدن شیک های رژیمی، ارتباطی پیدا کرده اند. در مطالعه ای که در « نقد و بررسی دیابت، متابولیسم » منتشر شد، محققان دریافتند افراد چاقی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم کالری از نوشیدنی های پر پروتئین و جایگزین وعده غذایی استفاده می کردند، نسبت به آنهایی که از همان رژیم غذایی بدون مصرف نوشیدنی پیروی کردند، وزن بیشتری از دست دادند. نوشیدنی های جایگزین برخلاف وعده های غذایی کامل دارای کالری کمتری هستند اما به همان اندازه سیرکننده می باشند. در شیک های رژیمی، پروتئین نسبت به چربی ها و کربوهیدرات ها ، بیشتر سیر کننده است.

آماده سازی آسان

شیک های رژیمی، بسیار راحت هستند زیرا می توان آنها را به سرعت آماده کرد. درست کردن یک نوشیدنی رژیمی، فقط چند دقیقه طول می کشد اما آماده کردن یک وعده غذایی کامل حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. از آنجا که شیک های رژیمی راحت و آماده کردن آنها آسان است، حتی افرادی که سرشان شلوغ است هم می توانند به جای صرفنظر کردن از وعده های غذایی، در چند دقیقه یک شیک درست کنند. نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی طوری طراحی شده اند که شما را سیرتر نگه دارند، بنابراین شما در طول روز با گرسنگی یا هوس‌های شدید سرو کار نخواهید داشت.

 

دنبال کردن آسان

مصرف نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی، دنبال کردن برنامه کاهش وزن شما را آسان تر می کند. یک وعده غذایی کامل نسبت به یک لیوان متوسط از نوشیدنی جایگزین وعده غذایی، کالری بیشتری دارد. هنگامی که کالری کمتری مصرف می کنید، وزن بیشتری از دست می دهید و بعد از دیدن نتایج، احتمال بیشتری دارد که تا آخر به برنامه کاهش وزنتان پایبند بمانید. هنگامی که بدانید چه تعداد کالری در روز مصرف می کنید، کنترل وزن به یک کار آسان تبدیل می شود.

محدودیت ها

نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی، عضلات را محکم نمی کنند و بدنتان را قوی نمی گردانند. این نوشیدنی ها به خاطر محتوای کالری شان، باعث کاهش وزن قابل توجهی نمی شوند. حرف آخر اینکه این نوشیدنی ها از نظر کارهایی که می توانند برای بدنتان انجام دهند، محدودیت هایی دارند. نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی در حالت ایده آل باید در یک برنامه کاهش وزن جامع و مورد تایید پزشک گنجانده شوند تا بتوانند به شما کمک کنند به اهداف کاهش وزنتان دست یابید و تناسب اندامتان را حفظ کنید.

مواد مغذی کمتر

اگر راستش را بخواهید هیچ نوشیدنی جایگزین وعده غذایی نمی تواند از نظر محتوای مواد مغذی با یک وعده غذایی کامل، برابری کند. این نوشیدنی های رژیمی، فاقد ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های متنوعی هستند که در وعده های غذایی کامل وجود دارند. این نوشیدنی ها مانند غذاهای کامل یا غلات، حاوی مواد مغذی متعادل نیستند.

باعث ترویج یک سبک زندگی سالم نمی شوند

یکی از معایب مصرف نوشیدنی های کاهش وزن این است که این محصولات، تنبلی را رواج می دهند. چرا وقتی می توانید یک شیک جایگزین وعده غذایی بخورید، باید به طور منظم برای کاهش وزن ورزش کنید؟ چرا وقتی می توانید وعده های غذایی تان را بنوشید، باید غذاهای کامل بخورید؟ نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی، پیام نادرستی به افراد رژیم گیرنده می فرستند. اینکه آنها می توانند بدون هیچ گونه تلاشی، وزن کم کنند.

در حال حاضر شما می توانید با مصرف نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی، تا اندازه ای وزن کم کنید. اما وزنی که شما از دست می دهید، از چربی سوزانده شده نیست بلکه به خاطر از دست دادن آب است. به محض اینکه به عادات غذا خوردن عادی تان بازگردید، وزن از دست رفته تان به آسانی بر می گردد. به عبارت ساده ورزش و رژیم غذایی بر شیک های جایگزین وعده غذایی، چیره می شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار