همراه اول
21. آذر 1395 - 10:10   |   کد مطلب: 29237
کلنگی که بر زمین خورد و در زمین ماند/ چشم های منتظررکابزنان همدانی در راه ساخت پیست
پیست دوچرخه سواری همدان از پروژه های ملی است که سال 87 کلنگ آن زده شد و بلاتکلیف باقی مانده است .

پیست دوچرخه سواری همدان که در سال 1387 کلنگ زنی شد و این طرح جزو پروژه های ملی است

 

رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیمانکاری که برای این پروژه انتخاب شده بود به دلیل مشکلاتی کار را رها کرد و این پروژه بلاتکلیف باقی مانده است .

 

علی ثقفی ادامه داد: مناقصه ای برگزار شد و پیمانکاری آن به شرکت تجهیزات و توسعه اماکن ورزشی واگذار شد . اما متاسفانه بودجه در ابلاغیات جدید برای پروژه های بالای 50 درصد تعلق می گیرد و پیست دوچرخه سواری همدان فقط کلنگ زنی شده است و در حد زمین باقی مانده است و مکان آن در مسیر باغ میوه و نرسیده به جاده فرودگاه است .

 

وی بیان داشت: در دوچرخه سواری یک بحث کوهستان داریم و دانهیل و کراس کانتری که در همدان مکان برای این رشته ها داریم و دیگری رشته پیست و جاده است که باز هم جاده را می توان تمرین داد اما در رشته پیست اصلا مکانی نداریم و جایگزینی برای آن نیست چون شیب و مکان خاص خود را با شرایط مطلوب می طلبد .

 

ثقفی تصریح کرد: در حال حاضر در استانهای غرب کشور پیست دوچرخه سواری وجود ندارد و ورزشکاران ما برای مسابقات انتخابی و کشوری باید برای تمرین به پیست آزادی بروند که متاسفانه به علت آشنا نبودن با محیط اکثرا زمین می خورند و با مشکل مواجه می شوند .

 

رئیس هیات دوچرخه سواری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد ورزش به خصوص ورزش دوچرخه سواری در بخش بانوان افزود: لزوم ایجاد پیست علاوه بر موارد ایمنی و ...... استفاده بانوان از این مکان برای ورزش مورد علاقه شان است .  

دیدگاه شما

آخرین اخبار