همراه اول
6. دى 1397 - 12:36   |   کد مطلب: 29380
چه بخوریم تا عضله سازی کنیم

 

من دوستان زیادی دارم که کسر وزن دارند، به همین دلیل در تلاش و کوششند تا ظاهرشان را بهتر کنند. انتخاب آنها و نظراتی که از مربیانشان دریافت کرده‌اند، این بوده که سعی کنند تا کمی عضله بسازند. این، به معنی اجرای یک برنامه‌ی تمرینی سفت و سخت و همزمان با آن، خوردن مواد غذایی خاصی است که به جلسات تمرینی سوخت رسانی کند. اما کدام مواد غذایی برای ساخت عضله مفیدند؟

من پیشنهاداتی به شما خواهم داد. در واقع، این مواد غذایی نه فقط هنگامی که می‌خواهید با عضله‌سازی وزنتان را زیاد کنید، بلکه هر زمانی که یک جلسه‌ی تمرینی شدید داشتید نیز باید مصرف شوند.

پنیر

جدای از این واقعیت که پنیر یک غذای خیلی خوشمزه است، نباید روزی برسد که در آشپزخانه‌تان پنیر نداشته باشید، چرا که سرشار از پروتئین است. همچنین می‌توانید پنیرهایی را تهیه کنید که کم چرب هم باشند.

مطلب مرتبط:  چند برنامه غذایی برای افزایش سریع وزن

گوشت کم چرب

اگر در هر وعده‌تان گوشت نمی‌خورید، هیچ مشکلی ندارد که هر از چند گاهی کمی گوشت مصرف کنید، چرا که یکی از بهترین منابع پروتئینی، و علاوه بر آن مواد معدنی و انواع ویتامین. بعنوان مثال می‌توانید برای خودتان کبابی دست و پا کنید تا یک وعده‌ی غذایی خوشمزه و عالی داشته باشید.

سویا

اگر از گوشت دوری می‌کنید اما هنوز می‌خواهید عضله بسازید، سویا بهترین منبع گیاهی پروتئین برای شما خواهد بود. شما می‌توانید آنرا به شکل شیر یا محصولات لبنی مصرف کنید، یا اینکه از دانه‌های سویای بوداده بعنوان تنقلات مصرف کنید.

تخم مرغ

در مورد من، اگر تصمیم جدی‌ای برای عضله سازی داشته باشم، قطعا تخم مرغ چیزی است که انتخاب می‌کنم. به این دلیل که شما می توانید تخم مرغ را به روش‌های بسیاری بپزید و خیلی هم خوشمزه است. فقط زیاد بصورت سرخ کرده نخورید، و به یاد داشته باشید که یک تخم مرغ، پروتئین فراوانی دارد، اما تنها ۶۰ کالری انرژی دارد.

مطلب مرتبط:  هنگامیکه BMI شما پایین است باید چکار کنید

ماهی

خیلی ها می‌گویند اگر می خواهید عضله بسازید، ماهی باید غذای اول شما باشد. یک پرس ۱۰۰ گرمی ماهی ۲۵ گرم پروتئین دارد؛ نه تنها این، بلکه ماهی معمولا دارای چربی‌های مفید و انواع ویتامین نیز هست، پس اطمینان حاصل کنید که یکی از اجزای هر روز غذاهایتان را ماهی تشکیل می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار