همراه اول
3. بهمن 1395 - 12:30   |   کد مطلب: 29821
انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان :
راه اندازی پروژه های نیمه کاره اقدام درستی نیست
راه اندازی پروژه های نیمه کاره اقدام درستی نیست
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: عملکرد شهرداری همدان در بخش سخت افزاری اجرای پروژه های فرهنگسراها رضایتبخش نیست.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رضا غلامی خجسته در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که در دفتر شهردار همدان برگزار شد، افزود: علی رغم عملکرد خوب شهرداری در اجرای نرم افزاری پروژه های  فرهنگی، اما عملکردش در بخش سخت افزاری قابل قبول نیست.

خجسته با شاره به اینکه شش مجموعه فرهنگی ورزشی قرار بوده برای ایام دهه فجر آماده افتتاح شود، اضافه کرد: متاسفانه هیچ یک از این پروژه ها هنوز تکمیل نشده اند و روند تکمیل و تجهیز آنها کند است .

 

وی تاکید کرد: پروژه ای که تکمیل و تمام نشده نباید افتتاح نشود چرا که راه اندازی پروژه های نیمه کاره اقدام درستی نبوده و به دنبال خود مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: شهرداری همدان در حوزه نرم افزاری از جمله تهیه اطلس فرهنگی و ورزشی، راه اندازی اداره سلامت، فوتبال محلات، کسب مقام سومی کشتی جهان، و ... خوب عمل کرده اما در بخش سخت افزاری عملکردش رضایتبخش نیست و ما راضی نیستیم.

خجسته ضمن تاکید بر تکمیل پروژه های فرهنگسراهای بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی افزود: لازم است هر چه سریعتر برنامه ریزی درستی صورت پذیرد و نیروهای لازم برای اداره این مکانها تامین شود چرا که هدف صرفا افتتاح نیست.

وی به پروژه فرهنگسرای دره مرادبیگ اشاره کرد و گفت: اسفند سال 91 در دور سوم شورا این پروژه کلنگ زنی شد و در دور چهارم نیز هر سال برای این پروژه اعبتار تخصیص یافت اما شهرداری تاکنون هیچ اقدامی برای شروع عملیات اجرایی آن انجام نداده است.

این عضو شورای اسلامی شهرهمدان ادامه داد: در بازدید اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان  از دره مرادبیگ شهرداری قول شروع عملیات اجرایی فرهنگسرای این منطقه را داد اما تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است .

خجسته از اختصاص 15 میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای پروژه فرهنگسرای دره مرادبیگ خبرداد و افزود: پنج میلیارد ریال دیگر نیز از بودجه شهرداری برای این امر اختصاص یافته پس باید هر چه سریعتر عملیات اجرایی طرح شروع شود.

وی از دیگر فرهنگسراهای ناتمام شهرداری را فرهنگسرای ولایت خضر،کوی محمدیه،نورمحال و مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان برشمرد و اضافه کرد: باید هر چه سریعتر این پروژه تکمیل شوند.

علی رضایی عضو شورای اسلامی شهرهمدان با تاکید براینکه عملیاتی کردن تصمیمات باید بر اساس توان  منابع شهرداری باشد اظهار کرد: مدیریت شهری باید بر اساس اولویت بندی به وظایف خود عمل کند.

رضایی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری ابتدا باید حقوق و مزایا و هزینه های جاری را پرداخت کند اما پش از آن نسبت به اجرا و تامین بودجه پروژه ها باید پروژه های فرهنگی را در اولویت کاری قرار دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای ولایت یکی از فرهنگسراهای استاندارد شهرداری همدان است افزود: اینگونه پروژه ها تاثیرات اجتماعی بالایی در جامعه دارد لذا در صورت امکان فرهنگسراها با تجهیزات و امکانات کامل به بهره برداری برسند.

نرگس نوراله زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری لازم است لیستی از پروژههای عمرانی شهرداری در اختیار شورا قرار گیرد تا بتوان با توجه به شرایط مالی برای تکمیل وتجهیز پروژه ها را اولویت بندی کرد.

نوراله زاده اظهار داشت: با توجه به پروژه های بلاتکلیف شروع پروژه جدید هم باید بر اساس اولویت باشد.

شهردار همدان هم با اشاره به محدودیت منابع مالی اظهار کرد: شهرداری با کمبود بودجه مواجه است و  شروع اجرای پروژه جدید باید با برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد و صرفا آغاز عملیات هدف نباشد.

سید مصطفی رسولی به تجهیز سه سالن از سالنهای مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان اشاره کرد و گفت: تا کنون برای تجهیز این سالن ها حدود شش میلیارد ریال هزینه شده است.

رسولی با تاکید بر اینکه پرداخت دیون و تعهدات و هزینه های جاری اولویت قرار دارد، افزود: در حال حاضر 90 درصد پروژه های عمرانی شهرداری فرهنگی است.

وی ضمناشاره به مراحل تکمیل مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان اظهار کرد: این مرکز برای راه اندازی نیاز به نیرو دارد که با توجه به شرایط مالی باید این نیروها از داخل بدنه شهرداری تامین شود

دیدگاه شما

آخرین اخبار