همراه اول
3. آبان 1396 - 21:34   |   کد مطلب: 29940
تاثیر شگفت انگیز بادام زمینی بر بدن
افرادی که روزانه بادام زمینی می خورند، تردید نداشته باشند که بیماری هایی مانند سرطان ،آلزایمر، دیابت و بیماری های قلبی دیگر به سراغشان نخواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از سرویس گوناگون جام نیـوز، دکتر" مجدی بدران" عضو جمعیت آلژری و ایمنی در مصر،دراین خصوص گفت:پژوهش های علمی نوین اثبات کرده بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی مواد غذایی مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و از بیماری های قلبی و رگ های خونی و ابتلا به آلزایمر و سرطان جلوگیری کرده و موجب کاهش علائم پیری می شود.

 

 

وی افزود:بادام زمینی حاوی 25 درصد پروتئین است که موجب تجدید بافت های بدن شده و دارای مواد غذایی زیادی مانند اسید فولیک ،منیزیم ، نیاسین و ویتامین های مختلفی است که محافظ قلب و رگهاست و به کاهش کلسترول منفی و جلوگیری از ورود میکروبها و سموم به بدن می شود.

 

 

بدران افزود:پوست بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان ها  بوده و دارای ماده ای برای بارورکردن سلول ها و حفظ شادابی بوده و روغن نباتی آن سرشار از ویتامین وآنتی اکسیدان و املاح معدنی مهمی برای بدن است.

 

 

وی افزود:بادام زمینی هم چنین سرشار از ماده نیاسین بوده که مانع از آلزایمر و تشکیل سنگ کیسه صفرا  می شود،  این ماده هم چنین سرشار از فیبرهایی است که به پاکسازی بدن از سموم و کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به آسم منجر می شود.

 

 

وی هم چنین تاکید کرد بادام زمینی حاوی ماده تریپتوفان بوده که ماده سروتونین ترشح می کند بدین ترتیب از بروز افسردگی  در افراد جلوگیری کرده وبه تعدیل مزاج کلی منجر می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار