همراه اول
16. بهمن 1395 - 23:50   |   کد مطلب: 30017
کولاکویچ آسان گرفت تا سرمربی شود
استویچف بلغار، اصلی ترین گزینه سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران برنامه ای 4 ساله را برای فدراسیون نوشته بود که حتی نوع برگزاری لیگ و جذب بازیکنان خارجی با کیفیت هم در آن بود اما اجرایی کردن آن برای فدراسیون غیر ممکن به نظر می رسید تا با کولاکویچ به توافق برسد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  "ورزش سه"، پس از اینکه رادوستین استویچف و ایگور کولاکویچ برای مذاکره و بازدید از فدراسیون والیبال ایران به تهران سفر کردند حالا مسئولان ایرانی و مدیران تیم‌ملی مشغول بررسی و جمع‌بندی برای رسیدن به گزینه نهایی سرمربیگری تیم‌ملی والیبال ایران هستند. استویچف و کولاکویچ دو گزینه اصلی‌ای بودند که مذاکراتشان جدی‌تر از همه پیگیری شد و صحبت‌های نهایی در مورد انتخاب آنها در تهران انجام گرفت اما فردا جلسه‌ای با حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد تا این اعضا پس از شنیدن توضیحات و جمع‌بندی مسئولان این پروژه نظر نهایی را اعلام کنند. 

قطعا فردا از بین نام‌های استویچف و کولاکویچ یک اسم به عنوان سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران اعلام خواهد شد. اما اینکه آن اسم کدامیک از این دو گزینه باشد موضوعی است که فردا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

گفته می‌شود استویچف برای حضور در ایران شروط بسیاری را عنوان کرده که جزییات این برنامه 4 ساله حتی به نوع برگزاری لیگ، روند باشگاهداری و حتی جذب بازیکن‌های خارجی را هم در برمی‌گرفت اما اجرایی کردن آن برای فدراسیون والیبال ایران غیرممکن خواهد بود چراکه لیگ ایران هم اکنون در ابتدایی‌ترین مسائل خود با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است، چالش‌هایی مثل تسویه حساب مالی، داشتن زمین تمرین، برنامه‌ریزی مسابقات، آرای فدراسیون برای جریمه تیم‌ها که فورا به وسیله مدیریت وتو می شود و مسائلی اینچنینی. 

قطعا برنامه‌های استویچف برای لیگ ایران و در نهایت هدایت تیم‌ملی اجرایی نخواهد شد و کولاکویچ مونته‌نگرویی که کار را بسیار به استویچف آسان‌تر گرفته حالا گزینه محتمل‌ترین محسوب می‌شود. فدراسیون والیبال هم در واکنش به این مسائل گفته است نظر کولاکویچ به ما نزدیکتر است. اما در واقع شرایطی که فدراسیون ایران می‌تواند برای یک سرمربی حرفه‌ای مهیا کند، به شرایط کولاکویچ نزدیک است.

والیبال ایران هدف فتح سکو در المپیک را دارد و استویچف در برنامه‌های خود با جزییات آورده که برای رسیدن به این هدف چه نیازهایی را باید برطرف کرد اما فدراسیون ایران آن را درست اما اجرایی کردنش را غیرممکن دانست. پس سراغ کولاکویچ رفت که شرایط دو طرف برای ادامه همکاری آسان‌تر باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار