همراه اول
26. بهمن 1395 - 8:37   |   کد مطلب: 30175
برگزاری مراسم تجليل از شهداي شاخص ورزشکار مدافع حرم/ مدال قهرماني دادند، پلاک شهدا گرفتند
در مراسم تجليل از شهداي شاخص ورزشکار مدافع حرم، قهرمانان المپيکي و جهاني مدال‌هاي خود را تقديم خانواده‌هاي شهداي ورزشکار مدافع حرم کردند و پلاک شهدا را دريافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، آکادمي ملي المپيک ديروز حال و هواي ديگري داشت، حال و هوايي متفاوت با روزهاي ديگر، ديروز سالن استاد فارسي آکادمي ملي المپيک، ميزبان مراسم تجليل از خانواده‌هاي شهداي ورزشکار شاخص مدافع حرم بود، مراسمي که به همت کميته ملي المپيک برگزار شد تا فضاي آکادمي رنگ و بوي شهادت بگيرد و ياد و خاطره شهدايي که براي دفاع از حرمين ائمه‌اطهار و امنيت کشورمان در جبهه‌هاي مقاومت و در نبرد با تکفيري‌ها به شهادت رسيدند، زنده شود. در اين مراسم کيومرث هاشمي، رئيس کميته ملي المپيک با اشاره به اهداي مدال قهرمانان به شهداي مدافع حرم گفت: «شهدا در ميان مردم عزت و احترام خاصي دارند. ورزشکاران نيز امروز دين خود را با تقديم مدال‌هايشان به خانواده شهدا ادا مي‌کنند. تقدير، تجليل و احترام به خانواده‌هاي معزز شهداي دفاع مقدس و مدافعان حرم بايستي همچون يک رود در زندگي ما جريان داشته باشد.» 
  
مدال دادند، پلاک گرفتند
در اين مراسم در يک حرکت قابل تقدير قهرمانان رشته‌هاي مختلف مدال‌هايشان را به خانواده‌هاي شهدا تقديم کردند. کيانوش رستمي، دارنده مدال طلاي بازي‌هاي المپيک 2016 ريو مدال طلاي خود را به سردار قاسم سليماني اهدا کرد. سجاد گنج‌زاده طلاي قهرماني جهان کاراته خود را تقديم به خانواده شهيد محمدحسين سراجي، ذبيح‌الله پورشيب مدال طلاي جهاني کاراته خود را تقديم به خانواده شهيد حميد سياهکالي‌مرادي، مبينا نژاد قهرمان تکواندو جهان مدال خود را به خانواده شهيد روزبه هليسايي، زهرا پور‌اسماعيلي قهرمان تکواندو جهان مدال خود را به خانواده شهيد اميررضا عليزاده، مه‌لقا جام‌بزرگ قهرمان تيراندازي ايران مدال خود را به خانواده شهيد سردار حسين همداني، محمد بخشي قهرمان تکواندو مدال خود را به خانواده شهيد هاشم دهقاني‌نيا، الهه احمدي مدال جهاني تيراندازي خود را به خانواده محمود هاشمي، سيدمحمدسعيد ميرمهدي مدال جهاني واترپلو خود را به خانواده سجاد عفتي و بهنام اسبقي مدال طلاي جهاني خود را به خانواده آتش‌نشان قهرمان اميرحسين داداشي اهدا کردند و خانواده‌هاي شهدا نيز پلاک شهيدان خود را به اين قهرمانان ورزشي دادند. 
  
کوچک‌ترين کار براي قهرمانان واقعي 
کيانوش رستمي که در اين مراسم مدالش را به سردار قاسم سليماني اهدا کرد، درباره حرکتش گفت: «خدا را شکر مي‌کنم که توانستم با اقتدار مدال بگيرم و مدالم را همانجا به شهداي مدافع حرم تقديم کنم. در اين مراسم هم به پاس احترام، مدالم را به سردار قاسم سليماني از طرف اين عزيزان تقديم کردم که به اين عزيزان بگوييم که کنارشان هستيم. البته هر کاري بکنيم باز کم است، اما در توانمان بيشتر از اين نيست و نمي‌توانيم مانند اين عزيزان به جنگ برويم. ورزشکاران نشان دادند که شهدا را فراموش نکرده‌اند، به هر حال هم شهدا و هم ورزشکاران به نوعي پرچم کشور به دست‌شان است و براي سربلندي و به اهتزاز در آوردن پرچم ايران تلاش مي‌کنند.» 

مبينا نژاد، پديده تکواندوي نوجوانان جهان در گفت‌وگو با «جوان» درباره اهداي مدالش و احساسش گفت: «خوشحالم که مدالم را به قهرمانان واقعي وطنم تقديم کردم، توانستيم با اين کار کوچک‌مان، گوشه‌اي از کار بزرگشان را جبران کنيم. قهرمانان واقعي آنها هستند و هرچند اهداي مدال و زحمتي که براي کسب آن کشيده‌ايم برابر کاري که اين شهدا انجام دادند و جانشان را براي امنيت کشورمان فدا کردند، ناچيز است و کار بزرگشان قابل جبران نيست.»
پوراسماعيلي، قهرمان تکواندوي نوجوانان جهان هم در گفت‌وگو با «جوان» گفت: «ما هم براي کسب مدال خيلي تلاش کرديم و دل کندن از مدال سخت است، اما قهرمانان، شهدا هستند که با شهادتشان باعث شدند تا فضايي به وجود بيايد که ما بتوانيم در مسابقات شرکت کنيم و به موفقيت برسيم. ان‌شاءالله در مسابقات بعدي هم بتوانيم مدال کسب کنيم و به شهداي مدافع حرم تقديم کنيم.»

الهه احمدي، قهرمان تيراندازي و نفر ششم المپيک ريو و دارنده مدال برنز جهان درباره اينکه احساسش از بوسيدن دست مادر شهدا هنگامي که مدالش را با پلاک شهدا تعويض کرد، اينطور توضيح داد: «حسم فقط حس خجالت است، چون يک چيز بي‌ارزش را گرفتم و يک چيز با ارزش را به دست آوردم. از اين کار خجالت کشيدم و ما خاک پاي شهدا هم نمي‌شويم، اما اميدوار هستيم که با اين کار ديني که به عنوان ورزشکار داشتيم را ادا کرده باشيم و به خانواده‌هاي شهدا بگوييم تنها نيستند و ما را در حس و حالي که دارند شريک بدانند.»

مه‌لقا جام‌بزرگ، قهرمان تيراندازي آسيا هم در گفت‌وگو با «جوان» گفت: «نمي‌خواهم خيلي آرماني يا کليشه‌اي صحبت کنم، اما شهدا ما کار خيلي بزرگي انجام دادند، خوشحالم که اين سعادت نصيبم شد که در اين جمع باشم و يکي از کساني باشم که مدالم را به خانواده شهدا اهدا مي‌کنم تا شايد بتوانم گوشه کوچکي از زحماتشان را قدرداني کنم و حسي که نسبت به اين شهدا دارم را به خانواده‌هايشان منتقل کنم. من خودم همداني هستم و خيلي خوشحالم که اين افتخار را داشتم که مدالم را به يکي از شهداي مدافع حرم که همداني هستند، اهدا کنم و آن هم چه شهيد بزرگواري حاج حسين همداني.»
   
رساندن صداي انقلاب به گوش جهانيان
وهب همداني، فرزند سردار شهيد مدافع حرم حسين همداني که در مراسم حضور داشت در گفت‌وگو با «جوان» حرکت ورزشکاران را بزرگ دانست: «کار بزرگي را اين ورزشکاران انجام دادند. به هر حال يک قهرمان براي مدالي که کسب مي‌کند سال‌ها تلاش مي‌کند و حاصل زحمات زيادي است و آنها نمايندگان کشورمان در ميادين بين‌المللي هستند و اين واقعاً جاي تقدير دارد. ورزشکاران با اين کاري که مي‌کنند، صداي انقلاب را به گوش جهانيان مي‌رسانند.» وي درباره تأثير اين حرکت در روحيه خانواده شهدا هم گفت: «حرکت قهرمانان ورزش کشورمان که به طور قطع در روحيه خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم تأثيرگذار و مايه دلگرمي‌شان است. به هر حال وقتي در جاهاي مختلف به خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم، دفاع مقدس يا شهداي آتش‌نشان توجه مي‌شود و از آنها قدرداني مي‌شود در روحيه پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا تأثير دارد.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار