همراه اول
26. بهمن 1395 - 12:31   |   کد مطلب: 30190
سرمایه گذاری ژرمن ها در پایتخت تاریخ و تمدن و  کلنگ زنی  3 نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی
در دوم اسفندماه پایتخت تاریخ و تمدن شاهد برگزاری همایش ملی شهر سبز با سرمایه گذاری 80میلیاردی آلمانی ها در این شهر تاریخی و کلنگ زنی 3 نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی در جاده فرودگاه خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،جلسه‌ای با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری همایش شهر سبز پایدار با مدیریت رئیس همایش شهر سبز و مدیر اجرایی آن در صحن شورای اسلامی همدان برگزار شد .  

 

ابراهیم مولوی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در خصوص عملکردهای کمیته‌های علمی گفت:مجوز برج‌های بلندمرتبه در همدان به‌واسطه کارهای علمی و پژوهشی انجام‌شده است . حتی یک مورد خبر ندارید که برج بلندمرتبه‌ای در بافت‌های سنتی ما ایجادشده باشد و ازنظر روحی و روانی آسایش شهروندان را به هم زده است .

 

همدان مشهور به شهر اطلسی ها

 

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای چهارم یکی از وجوه توسعه‌یافتگی ساختمان‌های بلندمرتبه است  اما این دلیل نمی‌شود که ساختمان‌های بلند جانمایی شده قرار داده باشیم . آلودگی‌هایی که شهرهای بزرگ  دارند حداقل در شهر ما اتفاق نیافتد و ریه‌های تنفسی شهر را نبندیم و از بالای مریان تا حول‌وحوش مضیقه را رها کنید تا 180 درجه رها شود و 180 درجه دوم بلندمرتبه‌سازی داشته باشیم .

 

مولوی اظهار داشت : عملکرد کمیته‌های علمی در بحث مرکز مطالعات که شامل 11 کمیته است به شرح زیر است .

 

پرواز پهباد که توسط دانشجویان مهندسی برق انجام شد

عقد قرارداد برای طراحی و ساخت خودروی برقی برای  پیاده راه بوعلی

طرح چابک سازی و اصلاح فرآیند بهره‌وری از چارت تشکیلاتی شهرداری همدان

آخرین طرح توصیه‌شده سلامت و نشاط شهروندان است که بیشترین برخورد را در این حوزه داشتیم و تلاش در این است که شهر به‌عنوان یک موجود زنده حرکت و باعث نشاط و شادابی شهروندان شود .

 

 

حمایت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی

 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان افزود: از پایان‌نامه‌های  حوزه شهری حمایت می‌کنیم که تا حالا 30 پایان‌نامه ارسال‌شده است و از دانشگاه‌های مختلف ارسال‌شده‌اند و برای دانشجو ویان در سطح کارشناسی مبلغ 4 میلیون تومان و در دکترا تا 10 میلیون تومان کمک برای اجرای طرح داده می‌شود .

 

حسن محمدی دبیر اجرایی این همایش بابیان اینکه امروز مفتخریم که همدان به‌عنوان شهر سبز پایدار انتخاب‌شده است و این انتخاب از سال 93 اتفاق افتاده است و خوشبختانه همدان این قابلیت را دارد و به‌عنوان شهر اطلسی‌ها مشهور است .

 

 ریه های تنفسی شهر را نبندیم

 

وی ادامه داد: در جهان 69 شهر سبز داریم که در اروپا قرار دارند و همدان به‌عنوان 70 امین شهر سبز پایدار در دنیا مطرح است و به‌عنوان نگین شهرهای سبز پایدار می‌درخشد و امروزه جایگاه مناسبی در مجمع جهانی شهرهای اسلامی داریم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تمام شاخصه‌های شهر سبز پایدار در همدان وجود دارد .

 

محمدی افزود: همدان درگذشته به‌عنوان یک باغ شهر بوده و حدود 8000 هکتار پهنه باغی و جنگلی و فضای سبز دارد . و خوشبختانه در دوم اسفندماه شاهد بزرگ‌ترین رویداد سبزکشور خواهد بود و در این همایش افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی راداریم که 3 نیروگاه 7 مگابایتی با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومان توسط آلمانی‌ها در انتهای جاده فرودگاه همدان کلنگ زنی می‌شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار