همراه اول
2. اسفند 1395 - 22:37   |   کد مطلب: 30286
رتبه جهانی دانشگاه‌های ایران از نظر کیفیت | سهم ایران از تولید علم بین‌المللی
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: ایران از نظر کیفیت دانشگاه‌ها جزو ۱۳ یا ۱۴ کشور برتر دنیا قرار گرفته‌ و داشتن بیش از ۲۰۰ دانشمند نشان از بازگشت به خویشتن و توانمندی در عرصه‌ علمی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از مهر، دکتر وحید احمدی در اولین نشست «هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور» گفت: ایران اسلامی سهم ۱.۸ درصدی در تولید مقاله‌های علمی و سهم ۲.۰ درصدی مقالات برتر و کیفیت علم را در جهان به خود اختصاص داده است.

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري اظهار داشت: با تلاش‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشمندان ما، ایران از نظر کیفیت دانشگاه‌ها جزو ۱۳ یا ۱۴ کشور برتر دنیا قرار گرفته‌ که داشتن بیش از ۲۰۰ دانشمند نشان از بازگشت به خویشتن و توانمندی در عرصه‌های علمی است.

احمدی با یادآوری اینکه در ۱۲ سال گذشته ارتقای مقاله‌ها را مبانی ارزش‌گذاری قرار می‌دادیم، گفت: هم‌اکنون با توجه به تغییر ظرفیت و رشد توانمندی و هم‌افزایی در مجموعه نهادهای علمی شاهد ظهور پژوهشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، تحقیقات گسترده و چاپ و توزیع مجلات علمی هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: برای رشد و بالندگی مراکز علمی کشور نیازمند اهمیت دادن به پژوهش و نیز ایجاد حس اعتماد به نظام علمی و نوآوری بیش از گذشته هستیم.

اولین نشست «هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور» به منظور تکریم و ارج نهادن به زحمات دانشمندان برتر کشور و بحث و تبادل‌نظر در خصوص شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو در رشد و توسعه علمی کشور، توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با همکاری بنیاد نخبگان استان فارس، با حضور دانشمندان یک درصد برتر از سراسر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و مسئولان حوزه‌های مختلف آموزش عالی کشور در شیراز برگزار شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار