همراه اول
4. اسفند 1395 - 10:31   |   کد مطلب: 30308
ابتکار همدان در رایگان شدن سالن های ورزشی برای نرمش صبحگاهی،الگوی کشوری است
مدیر منطقه 7 ورزش همگانی کشور گفت:ابتکار استان همدان در رایگان شدن سالن های ورزشی برای انجام نرمش و ورزش صبحگاهی الگوی کشوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، هادی سبزواری در شورای ورزش همگانی استان همدان با تمجید از همکاری خوب دستگاه ورزش استان همدان در واگذاری سالن های ورزشی در ساعات ابتدای صبح برای بانوان و آقایان گفت: انتظار می رود در سطح شهرستان ها نیز این مشارکت از سوی سایر دستگاه های اجرایی به حداکثر برسد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 150 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان همدان فعال است و تمامی فضاهای زیرمجموعه دستگاه ورزش و جوانان این استان از ساعت 6 الی 9 صبح برای استفاده عمومی ورزشکاران صبحگاهی و همگانی رایگان ارایه می شود.
وی با بیان اینکه تحقق سند توسعه ورزش همگانی همدان نیاز به نگاه و اهتمام ویژه مسئولان به ویژه فرمانداران دارد گفت: ورزش همگانی سند توسعه ورزش استان همدان است و اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی و حرفه ای موفق باشیم باید نسبت به توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین آحاد جامعه توجه لازم صورت بگیرد.
وی بیان کرد: سلامت و تندرستی مردم جامعه در گروی توسعه ورزش همگانی است و برگزاری برنامه هایی نظیر پیاده روی، کوهپیمایی، ورزش صبحگاهی و دوچرخه سواری عمومی می تواند در رسیدن به چشم انداز این سند توسعه راهگشا باشد.
سبزواری افزود: هم اکنون 450 هزار نفر به صورت مشارکتی و غیرسازمان یافته در برنامه های متنوع ورزش های همگانی همدان فعالیت می کنند که براساس میانگین کشوری و تعداد جمعیت کل این استان آمار مناسب است.
وی افزود: در راستای تحقق سند توسعه ورزش همگانی که باید تا سال 1404 نیمی از جمعیت هر استان به جذب ورزش شوند گفت: همدان تاکنون از وضعیت خوبی برخورار بوده اما برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به توجه ویژه مسئولان به ویژه فرمانداران شهرستان ها داریم.
وی بیان کرد: برگزاری همایش های بزرگ پیاده روی خانوادگی یکی از بهترین راهکارها در راستای ترغیب مردم به ورزش است منتهی این چنین برنامه ها باید مستمر و به صورت پایدار انجام شود که البته مشارکت دستگاه های اجرایی نیز لازم است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول ورزش همگانی در کشور گفت: این سند در تعالی و آینده نگری ورزش همگانی کشور تدوین شده و با هفت فصل و 38 طرح ، در مسیر فرهنگ سازی لازم در توسعه ورزش همگانی و نیز افزایش نشاط و تندرستی عموم مردم ترسیم شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار