همراه اول
4. اسفند 1395 - 11:12   |   کد مطلب: 30314
ورزش در سبد اشتغال کارمندان قرار بگیرد
معاون اداره ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: انتظار داریم براساس طرح توسعه سند ورزش همگانی، کارمندان به عنوان یکی از قشرهای مهم جامعه نیز مورد توجه جدی قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی ضمیری کامل افزود: علاوه بر اجرای رقابت های ورزشی کارمندان نیاز است در راستای برگزاری ورزش صبحگاهی در دستگاه های اجرایی استان همدان قبل از شروع رسمی کار اقدام شود.
وی بیان کرد: برگزاری 46 همایش بزرگ در راستای تحقق توسعه سند ورزش همگانی درسال آینده نیز در دستور کار است که انتظار می رود دستگاه های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.
وی خواستار واگذاری سالن های ورزشی سایر ارگان ها برای فعالیت ورزش صبحگاهی شد و افزود: از نهادهای دولتی درخواست می شود تا سالن های ورزشی خود را در ساعات ابتدایی صبح برای فعالیت ورزش صبحگاهی آقایان و بانوان به صورت رایگان واگذار کنند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی اجرایی، هم اینک سالن های ورزشی دستگاه ورزش و جوانان استان همدان در 2 بخش مجزا ویژه آقایان و بانوان به صورت رایگان ارایه می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 23 درصد از جمعیت این استان فعالیت ورزشی دارند، گفت: فعالیت ورزشکاران همگانی همدان بالاتر از میانگین کشوری است اما با این وجود تا رسیدن به استانداردهای بین المللی فاصله است.
ضمیری افزود: هم اکنون ورزش کارمندی، کارگری، آموزش و پرورش و شهرداری نیازمند سازماندهی مناسب و ترویج ورزش همگانی است و تصویب ورزش صبحگاهی و همگانی کارمندان گام موثری در تحقق این هدف است.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در ترویج ورزش همگانی ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش آسیب های جسمانی و روحی است و این طرح از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده و باعث کاهش هزینه های درمان می شود.
طبق مصوبه شورای عالی ورزش، نشست شورای ورزش همگانی در سطح استان ها باید هر 6 ماه یکبار برگزار شود.
ریاست این شورا برعهده استانداران است و مدیرکل ورزش هر استان دبیر جلسه خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار