همراه اول
11. اسفند 1395 - 9:49   |   کد مطلب: 30398
خطبه قراء فدک به ابعاد معرفتی حضرت زهرا (س) می پردازد / ایام فاطمیه مناسب ترین زمان برای ترویج سیره فاطمی برای بانوان
مداح همدانی در خصوص ایام فاطمیه گفت: قطعا فضای شهری در این روزها نیز متفاوت است و نمادهای عزاداری در سطح شهر گویای این مطلب است و قطعا برما واجب است که ایامی از سال را به صحبت در خصوص وجود مبارک نقطه پرگار خلقت عالم و محور اهل کساء بپردازیم .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،راضیه محمدی  مداح با تجربه و خوش ذوق همدانی که در رشته رزمی نیز فعالیت داشته اند به خبرنگار ما گفت: هیات فاطمیون که امسال اولین فاطمیه این هیات هست نیز مراسم باشکوهی را برگزار کرد و با استقبال بی نظیری روبرو شد .

 

وی ادامه داد: 5 روز اول فاطمیه را درحسینیه قاسمیه واقع در پشت فروشگاه رفاه برگزار کردیم که حاج آقا سید حسن فاضلیان 3 روز سخنران این مراسم بودند و دو روز بعدی نیز حاج محمد آقا فاضلیان آقازاده ایشان سخنرانی مراسم را بر عهده داشتند و قرائت زیارت حضرت زهرا(س)ومرثیه سرایی توسط خواهران مداح باعث شد مراسم معنوی خوبی رقم بخورد و با وجود اینکه اولین سال برگزاری مراسم توسط هیات فاطمیون بود خادمین با اشتیاق فراوان پای کار آمده وبا تلاش خالصانه ایشان فضاسازی مناسب وبرگزاری مراسم فاطمیه اول با معنویت خوبی صورت گرفت .

 

محمدی  اظهارداشت : در طول این ایام یکشنبه ها را در این 20 روز چون متقاضی زیاد بود سعی کردیم مراسم را در منازل خادمین برگزار کنیم و وعطر فاطمی زینت بخش منازل همشهری های ما شدو خوشبختانه با سخنرانی های خوب مدیر حوزه علمیه شهرستان  قروه خانم جباری در خصوص سبک زندگی فاطمی توانستیم قدمی در ترویج این سیره در سطح شهر و دربین بانوان و در نهایت در سطح گسترده بین خانواده هاداشته باشیم .

 

محمدی بیان داشت: قصد داشتیم که در فاطمیه دوم نیز مکانی برای مراسم ایام در سطح شهر به طور ثابت در نظر بگیریم اما بحمدلله به جهت ازدیاد تقاضای خواهران هیاتی، تصمیم بر این شددر منازلی که وسعت خوبی دارند در روز های سه شنبه چهارشنبه و پنجشنبه  فاطمیه دوم مراسم عزاداری برگزارشود که سرکار خانم جباری به تبیین الگوی فاطمی و بیان احکام خواهند  پرداخت و از حضور مداحان خواهر جهت قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س)مرثیه سرایی وسینه زنی استفاده خواهد شد ان شاءالله.
 

 

مداح همدانی در خصوص فضای این ایام افزود: قطعا فضای شهری در این روزها نیز متفاوت است و نمادهای عزاداری در سطح شهر گویای این مطلب است و قطعا باید ما نیزبه عنوان ارادتمندان وخادمین اهل بیت علیهم السلام  ایامی از سال را به طور ویژه  به برپایی مجالس وصحبت در خصوص وجود مبارک نقطه پرگار خلقت عالم  حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بپردازیم و چه فرصتی بهتر از این ایام فاطمیه.

 

 

وی تصریح کرد: با مطالعه کتب تاریخی در رابطه با این شخصیت والاپی خواهیم برد که نمونه بارز عبد صالح خدا حضرت زهرا سلام الله علیها ست و شخصیت ایشان ذوب در ولایت شده  واولین مدافع حرم امامت و ولایت وشهیده راه حق وحقیقت حضرت ام ابیها فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.

 

 

محمدی با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت است که به سیره فاطمی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) پرداخته شودو با اشاره به الگو برداری از سیره فاطمی افزود  در روایت داریم که امام زمان (عج) می فرمایند: الگوی من دختر پیغمبر (ص)خدا ست ،پس وجود مبارک ایشان الگوی تمام بشریت هستند.

 

 

وی در پایان گفت: زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مانند ایام فاطمیه و عمر مبارک ایشان کوتاه است اما پر از معنویات  و ما در این ایام باید سعی کنیم به خطبه فدک که یادگار این وجود مبارک هست  و همسرداری ، ولایت مداری ، فرزند پروری حضرت برای بانوان بپردازیم و به ارادتمندان حضرتشان انتقال دهیم.

 

انتهای پیام/

خطبه قراء فدک به ابعاد معرفتی حضرت زهرا (س) می پردازد / ایام فاطمیه مناسب ترین زمان برای ترویج سیره فاطمی برای بانوان
خطبه قراء فدک به ابعاد معرفتی حضرت زهرا (س) می پردازد / ایام فاطمیه مناسب ترین زمان برای ترویج سیره فاطمی برای بانوان

دیدگاه شما

آخرین اخبار