همراه اول
17. اسفند 1395 - 12:56   |   کد مطلب: 30474
جشن نيکوکاري، تجلي عشق و اکرام و روز پروانگي و پروانه شدن / صدای نیاز همیشه بلند نیست
همه ساله از چهاردهم تا بیست و یكم اسفندماه به نام هفته نیكوكاری نامگذاری شده است. برگزاری هفته نیکوکاری به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می گیرد

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،این روزها، چه اشک هایی که از سر نداری و رنج، بر زمین آرزو ریخته می شود و چه دل های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می گردد! دست های بی نیرو، چشم های پر اشک، قلب های آزرده، پاهای ناتوان، سینه های خسته، دل های مضطرب، اتاق های سرد، محله های تاریک، شهرهای بی روح، غروب های غمگین؛ همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران، در همه زمان ها، به ویژه روز احسان و نیکوکاری است.

 

همه ساله از چهاردهم تا بیست و یكم اسفندماه به نام هفته نیكوكاری نامگذاری شده است. برگزاری هفته نیکوکاری به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می گیرد.

 

از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

با فرا رسیدن سال نو در تمام سطح شهر حضور فعالیت دسته جمعی مردم برای تهیه مایحتاج افراد کم در آمد هستیم که به همین منظور با مسئول گروه تلگرامی که به نام همیاران شکل گرفته است به گفت و گو پرداختیم .

 

وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت : از سال 1393 تقریبا 15 نفر بودیم که وارد کمیته امداد شدیم و کارهای یدی که از دست مان بر می آمد انجام می دادیم و در عوض کسانی را که می شناختیم به کمیته امداد معرفی می کردیم که به هر طریقی کمک کند یا تحت پوشش قرار دهد و یا اینکه وام های بلاعوض دهند و ........

 

وی ادامه داد: بعد از عوض شدن مسئول کمیته امداد روال ما نیز تغییر کرد و آمدیم و خودمان همین مبالغ را هر ماه جمع کردیم و خانواده ها را شناسایی می کردیم و تحت عنوان کمک هزینه خوراک ، پوشاک ، و ............. به همیاران کمک می کردیم و یا اینکه مبالغی را قرض می دادیم .

 

 

وی بیان داشت : خوشبختانه مبالغ و افرادی که کمک می کردند زیاد شد و ما توانستیم کمک های زیادی را به مستنمندان کنیم و تا به حال چندین فقره تهیه جهیزیه انجام داده ایم .

 

بانوی همدانی گفت: اگر خودمان نتوانیم کمکی کنیم با اداراتی که مرتبط هستیم معرفی می کنیم تا آنها بتوانند کمک کنند و مشکل شان حل شود .

 

 

وی در پایان عنوان داشت : اکثر کمک های ما در قالب ایتام است و سرپرستی آن ها و فرقی نمی کند که مکان آنها کجا باشد ما حتی به شمال کشور جنوب و ........... کمک های زیادی کرده ایم و فقط باید مطمئن شویم که فرد نیازمند است .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار