همراه اول
18. اسفند 1395 - 13:14   |   کد مطلب: 30496
تداوم سلامت محیط زیست با گسترش و حفظ فضای سبز شهری و استفاده از گیاهان در فضای درونی منازل
کارشناس ارشد منابع طبیعی گسترش و حفظ فضای فضای سبز شهری و استفاده از گیاهان در فضای درونی منازل راهکاری کلیدی برای حفظ سلامت محیط زیست دانست .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،راضیه زندی پاک. کارشناس ارشد الودگی محیط زیست در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت : همان وطر که همه می دانیم روز به روز به زندگی ماشینی افزوده می شود و همه وسایل صنعتی می شوند و آلودگی شهرها بیشتر و بیشتر شده حتی همدان که منطقه ای کوهستانی است و منابع زیاد و غنی از پوشش گیاهی دارد نیز دچار مشکل شده است .

 

 

وی ادامه داد: بیشترین ظرفیت را در حال حاضر باید روی درختان و گیاهان و کاشت انواع مختلف آن ها بگذاریم زیرا جنبه آلودگی در شهرها در حال افزایش است و تاثیر آن ها روی انسان بیشتر شده است چون آلاینده های محیط بیرون و شهری را در نظر می گیرند .

 

 

زندی بیان داشت : آلاینده های فضای شهری و داخل زمانی که آپارتمان نشینی افزایش پیدا کرده است میزان فضای سبز کم شده است و بحث محیط شهری را داشته باشیم .

 

 

وی افزود: اگر کاشت درختان را در محیط شهری داشته باشیم که روی اقلیم ما تاثیر داشته باشد که باعث خنک شدن شهرهای اطراف می شود .

 

زندی عنوان کرد: با کاشت برخی درختان می توان حتی از آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ جلوگیری کرد زیرا که درختان مانند عایق صوتی عمل می کنند و در هر شهری در کنار بزرگره ها باید با توجه به اقیلم آن منطقه درخت کاشت .

 

وی گفت: ایزوگام ها و زندگی آپارتمان نشینی و سطح پوشش خیابن ها و بزرگراه ها باعث تشدید گرما می شود و میزان گرما را افزایش می دهد و باعث آلودگی حرارتی می شود .

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار