همراه اول
20. اسفند 1395 - 23:19   |   کد مطلب: 30520
اختصاصی جام نیوز/ پای حرف های 3 مرد محبوب پرسپولیسی + عکس
باید به پیشکسوت احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد و تعالی خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،بدون شک پیشکسوتان، سرمایه‌های بزرگ و اعتبار جامعه ورزش هستند و باید در پاس‌داشت مقام و جایگاه آنها تلاش کرد. در اسلام، توصیه‌ها و سفارش‌های زیادی نسبت به ارج نهادن به پیشکسوتان وجود دارد و بر همین اساس هر نسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود یک وظیفه شرعی و عرفی بر عهده دارد.

 

سال هاست دغدغه ذهنی بچه های تحریریه جام ورزشی، چگونگی تجلیل از این قشر ارزشمند است تا اینکه رسالت رسانه ای، ما را بر آن داشت تا پویشی راه اندازی کنیم که در آن وضعیت پیشکسوتان کشور را مورد بررسی قرار بدهیم.

 

بر این اعتقادیم که کسب موفقیت نسل کنونی ما رابطه مستقیم با میزان بهره گیری از تجارب نسل های گذشته دارد و اگر می بینیم در عرصه ای موفقیتی به دست آمده، ردپای تجارب موسفیدان به وضوح دیده می شود.

 

اگر تاکنون پای درددل پیشکسوتی نشسته باشید به خوبی درخواهید یافت که در سه ضلعی مردم، مسئولان و رسانه ها مانند همیشه این افراد جامعه هستند که از دو گزاره دیگر پیشی گرفته و وظیفه خود را در قبال قهرمانان سابق کشور به بهترین وجه انجام داده اند.

 

متولیان ورزش کشور باید تجلیل از پیشکسوتان را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال کنند و تلاش نمایند همچون مراسم تقدیر از قهرمانان که در پایان هر سال برگزار می‌شود، مراسمی نیز تحت عنوان تقدیر از پیشکسوتان را برنامه‌ریزی کنند تا از این طریق به نحوی جایگاه این عزیزان برای نسل جوان تبیین شود.

 

ما هم برآنیم تا با راه اندازی "پویش حمایت از پیشکسوتان ورزش" گامی هر چند کوچک در این راستا برداریم تا ضرورت توجه به این عزیزان در میان مسئولان بیش از پیش تبیین شود.

 

اگرچه رسالت ما فراتر از بضاعت ماست؛ ولی آموخته‌ایم که در آوردگاه تکلیف، متوکل به نصرت آن حکیم خبیر باشیم.

 

نخستین گام ما در "پویش حمایت از پیشکسوتان ورزش" دعوت از پیشکسوتان محبوب باشگاه پرطرفدار پرسپولیس بود. در همین راستا با 3 تن از این عزیزان به بحث و تبادل نظر پرداخته ایم که با حضور در دفتر جام نیوز پنجره های جدیدی در افکار ما گشودند.

حمید استیلی با سابقه 82 بازی ملی و به ثمر رساندن گل قرن و البته حضور روی نیمکت تیم های مختلف، به ما گفت که تا حضور پیشکسوتان در باشگاه ها ضابطه مند نشود و در نظام مدیریتی باشگاه ها جایگاهی نداشته باشند، این موضوع به سرانجام نخواهد رسید.

 

مرتضی فنونی زاده هم که ایده هایش را با لهجه شیرین عامیانه مطرح می کرد، معتقد بود که رسیدگی به پیشکسوتان باید به سبک باشگاه های بزرگ دنیا صورت بپذیرد و درصدی از قرارداد بازیکنان به پیشینیان آنها تعلق بگیرد.

 

 

 

و در پایان حمید درخشان افکار بزرگی در سر داشت. ایده های سرمربی سابق پرسپولیس به مدیران بزرگ فوتبال شباهت داشت که قطعا حاصل سال ها تجربه در کسوت بازی و سرمربیگری بوده است.

 

 

 

امیدواریم شما عزیزان هم ما را در این راه با نظرات خود یاری کنید. متن کامل اظهارات استیلی، فنونی زاده و درخشان به زودی روی خروجی سایت جام نیوز خواهد رفت. ضمن اینکه قرار بعدی مان را با پیشکسوتان استقلال دیگر باشگاه بزرگ کشورمان گذاشته ایم تا از شنیدن حرف های بخش آبی فوتبال ایران بی نصیب نمانیم. منتظر باشید....

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار