همراه اول
23. اسفند 1395 - 9:57   |   کد مطلب: 30556
اسکیت همدان در حال پیشرفت است/کفپوش استاندارد استیل‌مت در سالن مزگینه همدان نصب می شود
مجیدی با اشاره به استاندارد نبودن کفپوش سالن اسکیت همدان عنوان کرد: کفپوش سالن اسکیت مطابق استانداردهای روز دنیا نیست و با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان تا پایان سال کفپوش استاندارد استیل‌مت در سالن مزگینه همدان نصب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس هیأت اسکیت استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این هیات گفت: با وجود اینکه مدت کوتاهی است هیأت اسکیت را تحویل گرفته‌ایم اما پیشرفت‌های خوبی در اسکیت همدان به وجود آمده است. از اردیبهشت سال 94 که هیات را تحویل گرفتیم در نخستین اقدام، هیات‌های شهرستانی را فعال کردیم به طوری که امروز همه شهرستان‌های استان دارای رئیس هیات هستند. اسکیت در همه شهرستان های استان فعال شده و افرادی به عنوان مسئول در این حوزه فعالیت می‌کنند که دارای مسئولیت‌های دولتی و شناخته‌شده هستند.

مهدی مجیدی تصریح کرد: روزی که هیات را تحویل گرفتیم اسکیت همدان در رتبه 38 هیأت‌های ورزشی استان قرار داشت و خوشبختانه در آخرین ارزیابی کارشناسان اداره ورزش و جوانان اکنون در جایگاه یازدهم قرار گرفته‌ایم و امیدواریم در ارزیابی پایان سال با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که صورت گرفته و میزبانی مطلوب مسابقات لیگ فری استایل در بین 10 هیات برتر استان قرار بگیریم.

وی اظهار کرد: در ابتدا که هیات را تحویل گرفتیم تنها رشته اسکیت هاکی در استان فعال بود و موفق شدیم رشته‌هایی چون اگرسیو، فری استایل، سرعت و اینلاین هاکی را فعال کنیم و به دنبال آن هستیم در سال‌های آینده گرایش‌های جدیدی را نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

مجیدی با بیان اینکه رشته اسکیت در همدان ظرفیت بالایی دارد، افزود: در مدت 2 سال اخیر شاهد رشد 40 درصدی حضور نونهالان و نوجوانان در این رشته ورزشی بوده‌ایم و در حال حاضر بیش از 550 ورزشکار سازمان یافته در هیات اسکیت استان همدان مشغول به فعالیت هستند .

پیست اسکیت در شهرستان بهار احداث می شود

مجیدی با اشاره به احداث پیست آسفالت در شهرستان بهار گفت: با حضور ریاست فدراسیون در استان، پیست اسکیت شهرستان بهار در ‌هزار و 800 متر مربع و در فضای استاندارد 30 * 60 در شهرستان بهار کلنگ‌زنی شد.با مهیا شدن شرایط جوی اوایل سال96 این پیست به بهره برداری می‌رسد.رئیس هیأت اسکیت استان همدان تصریح می‌کند: در حال حاضر در بین شهرستان‌های استان تنها شهرستان بهار دارای پیست استاندارد اسکیت است و سایرشهرستان‌ها از سالن هایی که در اختیار مجموعه اداره ورزش است استفاده می‌کنند.وی ادامه می‌دهد: در شهرستان اسدآباد نیز زمین برای احداث پیست اسکیت تخصیص یافته و امیدواریم با مساعدت شورای شهر و شهرداری مراحل ساخت این پیست اجرا شود تا مردم و ورزشکاران آن شهرستان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مجیدی تصریح کرد: برای احداث پیست در همه شهرستان‌ها نیازمند همکاری مدیران شهری هستیم.این امر نیازمند پیگیری روسای ادارات ورزش و جوانان و روسای هیات‌های اسکیت شهرستان‌هاست.

توجه به کلاس های مربیگری و داوری

رئیس هیأت اسکیت استان همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های مربیگری گفت: یکی از اقدامات خوبی که سال گذشته صورت گرفت برگزاری اولین دوره کلاس مربیگری با حضور اساتید برجسته فدراسیون بود. خوشبختانه ۳۰ نفر از مربیان خانم و آقای هیات این دوره را با موفقیت سپری کردند.

مجیدی افزود: با توجه به برگزاری کلاس‌های مربیگری در حال حاضر 40 مربی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و بهار مشغول آموزش این رشته ورزشی هستند.

کفپوش سالن اسکیت استاندارد نیست

مجیدی با اشاره به استاندارد نبودن کفپوش سالن اسکیت همدان عنوان کرد: کفپوش سالن اسکیت مطابق استانداردهای روز دنیا نیست و با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان تا پایان سال کفپوش استاندارد استیل‌مت در سالن مزگینه همدان نصب خواهد شد.

رئیس هیأت اسکیت استان همدان تصریح کرد: قطعا با استانداردشدن کفپوش سالن، اسکیت‌بازان حرفه‌ای استان بهتر می‌توانند در مسابقات کشوری و بین‌المللی حاضر شوند ضمن آنکه در آینده نزدیک نیز افراد زیادی جذب این رشته ورزشی می‌شوند.

همگانی‌کردن اسکیت در اولویت

وی با تاکید بر نقش و تاثیراتی که ورزش اسکیت بر نشاط اجتماعی می‌گذارد، افزود: یکی از راه‌های همگانی کردن اسکیت در جامعه استفاده از ظرفیت پارک‌ها و مجموعه های شهری است. ما همکاری خوبی با شهرداری در این زمینه داشته‌ایم تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی فرزندان خود را ترغیب به فعالیت در رشته اسکیت کنند.

مجیدی گفت: در پارک شهرک بهشتی پیست اسکیت در فضای باز تعبیه شده که بعد از ایام نوروز مربیان هیات، تمرینات خود را در این مکان انجام می‌دهند.

اسکیت راه کاهش ترافیک

رئیس هیأت اسکیت استان همدان توسعه ورزش اسکیت را در جامعه راه‌حل مناسبی برای بحران ترافیک دانست و اظهار کرد: استفاده از اسکیت به عنوان یک وسیله نقلیه به تازگی به‌عنوان یک روش جدید حمل و نقل در جهان مطرح شده است و باید فرهنگ استفاده از اسکیت به جای وسایل نقلیه در کشور و استان نهادینه شود.

وی با اشاره به فعالیت مدارس تابستانی گفت: یکی از اهداف برگزاری مدارس تابستانی اسکیت کشف استعدادها در سنین پایه است. امسال با تبلیغات گسترده‌ای که صورت گرفت 300 دختر و پسر علاقه‌مند در مدرسه تابستانی اسکیت ثبت نام و فعالیت کردند و استعدادهای خوبی در رده‌های سنی مختلف شناسایی شدند.

مجیدی ادامه داد: هیات اسکیت استان‌ به مقوله پرورش استعداد از طریق آموزش و پرورش توجه خاصی دارد و در 2 سال اخیر به تربیت مربیان ماهر در این رشته پرداخته است.

دعوت 3 اسکیت‌باز همدانی به تیم ملی

مجیدی با بیان اینکه جوانان همدانی نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌الملل نیز می‌توانند نقش‌آفرین باشند گفت: 3 اسکیت باز همدانی در سال 95 به تیم ملی دعوت شدند و توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

مجیدی با اشاره به کسب عنوان پنجمی اسکیت‌باز همدان در مسابقات جهان فری استایل اظهار کرد: سجاد محمدی‎ساسان اسکیت‌باز همدانی در مسابقات wfsc توانست جایگاه پنجم این مسابقات را از آن خود کند و عرفان زنگنه به عنوان دروازه‌بان تیم ملی هاکی اسکیت به مسابقات جهانی اعزام شد.

‌رئیس هیات اسکیت استان همدان با بیان این که مدیریت اسکیت غرب کشور در اختیار همدان است، افزود: فدراسیون اسکیت به صورت منطقه‌ای در سطح کشور تقسیم بندی شده و مدیریت اسکیت غرب کشور که شامل هیات‌های کرمانشاه، کردستان، مرکزی، لرستان و همدان است به ما واگذار شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار