همراه اول
7. فروردين 1396 - 10:14   |   کد مطلب: 30695
میزبانی یزد از مسابقات باشگاهی فوتبال ساحلی EuroAsia
رییس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال گفت: رقابت‏‏های یوروآسیا(EuroAsia) به میزبانی یزد یکی از معتبرترین رویدادهای باشگاهی در سطح جهان است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از سادس، «پریا شهریاری» تصریح کرد: فوتبال ساحلی کشور از چند سال گذشته روند رو به رشد خود را تاکنون حفظ کرده و از دلایل اصلی آن باید به برنامه‎ریزی‎‎های مدون و اجرای دقیق آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این موضوع صرفاً محدود به تیم ملی، یک رده از لیگ‎ها یا تنها مسابقات پایه کشوری نیست بلکه این روند صعودی در تمام حوزه‏های فوتبال ساحلی قابل مشاهده است.

به گفته شهریاری، در پنج سال اخیر تمام شرایط زیرساختی فوتبال ساحلی کشور را در مسیر رشد کیفی قرار دادیم و پس از آن، زمان اقدامات اجرایی ما در حوزه بین‎‎الملل فرا رسید و در واقع از سال گذشته شرایط را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که هم اکنون پتانسیل میزبانی رقابت‎‎های بین المللی در سطح جهانی را دارا هستیم.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی کشور افزود: به همین منظور سال گذشته دپارتمان فوتبال ساحلی نخستین تلاش خود را انجام داد و از مسئولان ارشد سازمان جهانی فوتبال ساحلی دعوت کرد تا ضمن حضور در ایران، پتانسیل موجود را از نزدیک بررسی کنند.

شهریاری ادامه داد: به هر جهت نخستین رویداد بین المللی خود در حوزه ملی را با حمایت مسئولین فدراسیون، با عنوان پرشین کاپ برگزار کردیم که حاصل آن آماده‎‎سازی ویژه تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی بود که اثرات آن را در نمایش پرقدرت تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در واقع نه تنها آماده سازی بسیار خوبی برای تیم ملی کشورمان ایجاد کردیم، بلکه ظرفیت‎‎های کشور عزیزمان را به خوبی به جهان نشان دادیم.

وی در خصوص دومین رویداد بین المللی فوتبال ساحلی ایران نیز گفت: امسال در بعد میزبانی رویدادهای بین المللی بسیار فعال عمل کردیم و این روند در سال‎‎های آینده هم ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان این که رقابت‎‎های EuroAsia دومین رویداد کشورمان در میزبانی رویدادهای بین‌المللی خواهد بود، گفت: اقدامات مرتبط با این مسابقات نیز مانند پرشین کاپ از ۹ ماه گذشته آغاز شد و نهایتاً این رویداد مهم باشگاهی از هفتم تا نهم فروردین ماه ۹۶  با حضور مسئولین سازمان جهانی فوتبال ساحلی به میزبانی استان یزد برگزار می‎‎شود.

وی تاکید کرد: در این رویداد بین المللی تیم‎‎های لوانته اسپانیا، لوکوموتیو مسکو، اسپورتینگ پرتغال و مقاومت گلساپوش یزد به مصاف یکدیگر می‎‎روند و حضور چنین تیم‎‎هایی برای سال نخست(یوروآسیا) نشان از سطح بسیار بالای این رقابت‎‎ها دارد. ضمن این که حضور ماجر، بهترین بازیکن فوتبال ساحلی جهان در سال‎‎های اخیر و ملی پوش پرتغالی باشگاه اسپورتینگ و چندین ملی پوش پرتغالی و ملی پوشان تیم ملی روسیه در این تیم ها نه تنها اتفاق بسیار بزرگی برای فوتبال ساحلی کشورمان است، بلکه این رویداد را به یکی از معتبرترین رقابت‎‎های باشگاهی بین المللی تبدیل خواهد کرد.

شهریاری در پایان گفت: تیم اسپورتینگ وارد کشور شده و دو تیم لوکوموتیو و لوانته نیز امروز ششم فروردین ماه به ایران خواهند آمد و امیدوارم رقابتهای بسیار خوبی را شاهد باشیم  چرا که باشگاه گلساپوش و مسئولان استان یزد تلاش‏‏های زیادی برای میزبانی شایسته کشورمان از این رویداد انجام داده‏‏اند و فدراسیون فوتبال در این راه از هیچگونه همکاری و حمایت دریغ نکرده است تا ضمن افزایش اعتبار فوتبال ساحلی ایران در جهان، دستاوردهای لازمه را از این تورنمنت سطح بالا کسب کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار